Hlavní obsah

Universal může koupit EMI, ale bez Kylie Minogue či Depeche Mode

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Záměr hudebního vydavatelství Universal koupit konkurenční EMI schválily regulační úřady Evropské unie i Spojených států. Stanovily ale tvrdé podmínky. Obchod v ceně dvou miliard dolarů je podmíněn tím, že některé nejlukrativnější interprety Universal nezíská. Důvodem je, aby neměl dominantní postavení na trhu, kde by po sloučení zbyly už jen tři velké firmy. Zbylými konkurenty jsou Sony a Warner Music.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Evropská komise uvedla, že by Universal měl odprodat z portfolia EMI především značku Parlophone, na které vycházeli The Beatles i Pink Floyd a Kylie Minogue, napsala BBC. Dále by měl prodat label Chrsysalis, kde vycházeli raní Genesis a Jethro Tull, nebo značku Mute, kde vycházejí Depeche Mode a Nick Cave. Universal by neměl dostat ani katalog vážné hudby. Dále by se měl Universal zbavit i značky Co-op nebo labelu Sanctuary, kde vychází celá řada hardrockových kapel.

Hlavně že budeme mít Beatles, těší se Universal

Universal s tím souhlasil, protože některé kapely mu po tvrdých jednáních zůstanou. Universal už uvedl, že se těší na nový katalog, kde bude mít Beach Boys, Katy Perry, Robbieho Williamse a také Genesis a Beatles, protože ty nebude muset odprodat zároveň se značkou Parlophone. Podrobnosti o podobě katalogu zatím nejsou známé.

Eurokomisař Joaquin Almunia proto uvedl v prohlášení: „Závazné sliby nabídnuté Universalem zajistí, že konkurence v hudebním průmyslu bude ochráněna a evropští zákazníci se mohou dál těšit ze všech jejích výhod. „Konkurence v hudebním průmyslu je klíčová při uchování možnosti výběru, kulturní diverzitě a inovaci,“ uvedl Almunia.

Podle něj získá společný podnik menší než 40procentní podíl na evropském trhu. Překročení této hranice může vést k dominanci na trhu.

Menší vydavatelství rozhodnutí komise kritizují. Protestovala společnost Impala, reprezentující nezávislé společnosti v Evropě. Její ředitelka Helen Smithová řekla: „Jde to proti základním principům konkurence na trhu kultury. Cenu zaplatí umělci i zákazníci. Síla Universalu je problémem na celém trhu.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám