Spolupracovala na něm s několika význačnými producenty a mohlo by se zdát, že je to prosté taneční dílo. Opak je ale pravdou. Taneční rytmy na něm sice místy převažují, nicméně v mnoha písních přichází Madonna se zajímavými zvukovými kolážemi, aranžérsky zábavnými postupy a hraje si se svým hlasem, respektive jej zohýbá tak, jak ji to současné studiové možnosti dovolují.

Jestliže tématem alba Like A Prayer (1989) bylo loučení, tématem počinu Erotica (1992) obnaženost a sex, kolekce American Life (2003) politika a sociální otázky, desky Confessions On A Dance Floor (2005) taneční klub, pak novinka MDNA přináší bezstarostnost. Témata se na ní střídají (láska, hry, provokace), atmosféry rovněž, Madonna působí svěže a je nad věcí.

Úvodní Girl Gone Wild je nejjasnější popová píseň na desce. Připomíná trochu skladbu Act Of Contrition z alba Like A Prayer a navrch je z něho znát inspirace rukopisem Rihanny. Povedené jsou i písničky Turn Up The Radio, Give Me All Your Luvin’, Superstar nebo I Don’t Give A. Je v nich popový duch, potlačeny jsou naopak taneční lákadla. Skladby Gang Bang, I’m Addicted či Some Girls se naopak prezentují jako zvukové kulisy, nemají písničkové základy a jsou zvukově i obsahově prázdné.

Písničku Love Spent uvozují zajímavě vybrané nástroje, postupně ale ztrácí barvu. Finále kolekce je ttradičně melancholické. Týká se to jak filmové Masterpiece (je i na soundtracku k Madonninu filmu W.E.), tak na základním albu závěrečné Falling Free. (Edice De Luxe nabízí ještě dalších pět písniček včetně remixu singlu Give Me All Your Luvin’).

Madonna vydala dobré album. Spojila v něm základní prvky své dosavadní dráhy a rázně tak řekla, že je jako umělkyně velmi otevřená. Lady Gaga od ní dostala za vyučenou v oblasti univerzálnosti. Nadto není pochyb o tom, že na desce je několik velmi dobrých písniček.

Celkové hodnocení 80 %