Hlavní obsah

Streamování hudby pomáhá novým skupinám, ale prodej CD moc neovlivní

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V posledních letech se mladí hudebníci snaží vnutit své mp3 na všechny možné internetové stránky, protože tam je zájemci snadno najdou a pak si možná koupí i lístek na koncert. Jenže příklad stále populárnější americké skupiny The Black Keys ukazuje, že od jisté chvíle už to může být na nic.

Článek

The Black Keys svou novinku El Camino stáhli ze streamovacích služeb typu Spotify, protože cítili, že nepotřebují ani tak propagaci svého jména, jako prodávat fyzické desky, které je uživí. Prodej alba bez streamování na internetu vůbec neklesl, naopak skupina zaznamenala rekordní úspěch. Za pouhý týden si lidé koupili 206 000 jejich CD.

Pro zavedené umělce tak zřejmě nemá moc smysl dávat mp3 na net. Fanoušci si je poslechnou, ale nepůjdou si kvůli tomu koupit desku. Spotify a Myspace jsou vhodné nástroje jen pro začínající.

Album El Camino mezitím sklidilo velké ovace u recenzentů. Server Metacritic, který vypočítává průměrné hodnocení z anglicky psaných recenzí, uvádí ohromující výsledek 85 %. Toho dosáhne za celý rok jen několik málo jedinců. The Black Keys s novou deskou vyrazí na jaře na velké americké turné, tentokrát ne po klubech, ale po stadiónech.

Reklama

Výběr článků

Načítám