Článek
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000. Prodej hudby v Česku loni v hodnotovém vyjádření klesl o 27 procent na 357 miliónů korun. Tržby z prodeje hudebních nosičů se snížily o 29 procent a příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 procent. V roce 2009 hudební trh klesl na 491 miliónů korun z 555 v roce 2008.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000. Prodej hudby v Česku loni v hodnotovém vyjádření klesl o 27 procent na 357 miliónů korun. Tržby z prodeje hudebních nosičů se snížily o 29 procent a příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 procent. V roce 2009 hudební trh klesl na 491 miliónů korun z 555 v roce 2008.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000. Prodej hudby v Česku loni v hodnotovém vyjádření klesl o 27 procent na 357 miliónů korun. Tržby z prodeje hudebních nosičů se snížily o 29 procent a příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 procent. V roce 2009 hudební trh klesl na 491 miliónů korun z 555 v roce 2008. Tuzemský digitální hudební trh loni vzrostl na 25,1 miliónu korun po předchozím poklesu. Za meziročním nárůstem podle IFPI stojí nákup digitálního obsahu telekomunikačními firmami spíše než užití digitální hudby koncovými spotřebiteli.
Mezi roky 2005 a 2008 se počet prodaných hudebních nosičů podle údajů ČSÚ a Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI zvyšoval. V roce 2005 si Češi koupili 3,563 miliónu hudebních nosičů a v roce 2008 jejich počet vzrostl na 10,261 miliónu. Zásluhu na tom měla zejména levná CD a hudební DVD, která se prodávají jako přílohy novin a v té době se stala fenoménem tuzemského trhu. Zároveň se přestaly prodávat magnetofonové kazety. V roce 2009 ale poptávka po levných hudebních nosičích začala ochabovat a prodej CD a DVD klesl na 8,105 miliónu. Loni se počet prodaných hudebních nosičů snížil ještě výrazněji, a to na 4,493 miliónu. Podíl na tom měl zejména nižší prodej CD, jejichž počet klesl z 7,937 miliónu v roce 2009 na loňských 4,372 miliónu. Množství prodaných hudebních DVD se snížilo z 168 000 v roce 2009 na 121 000. Prodej hudby v Česku loni v hodnotovém vyjádření klesl o 27 procent na 357 miliónů korun. Tržby z prodeje hudebních nosičů se snížily o 29 procent a příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 procent. V roce 2009 hudební trh klesl na 491 miliónů korun z 555 v roce 2008. Tuzemský digitální hudební trh loni vzrostl na 25,1 miliónu korun po předchozím poklesu. Za meziročním nárůstem podle IFPI stojí nákup digitálního obsahu telekomunikačními firmami spíše než užití digitální hudby koncovými spotřebiteli.
Hudební vydavatelství nyní doufají, že propad příjmů z prodeje hudebních nosičů zastaví nové projekty. V říjnu zahájil provoz hudební server MusicJet. V archivu má přes 1,5 miliónu hudebních skladeb, které lze přehrát v počítači či mobilním telefonu. Vydavatelská společnost Supraphon pak minulý týden otevřela digitální obchod s nahrávkami české hudby ze svého archivu i novinkami.
Prodej hudebních nosičů v ČR v miliónech
2005 - 3,563
2006 - 3,11
2007 - 4,604
2008 - 10,261
2009 - 8,105
2010 - 4,493