Právě malá poptávka v první polovině 90. let způsobila ochabnutí zájmu o dosavadní popové hvězdy. Vondráčkovou, Zagorovou, Rottrovou, Davida, Vávru, Gotta a další měli vystřídat jiní. Čekalo se na ně ale marně, a tak byli vzati na milost staří známí. Pomohli jim i dramaturgové rozhlasových a televizních pořadů, kteří jejich písně nebyli schopni (a dodnes nejsou) nahradit ničím novějším a svěžejším.

Na zdejší trh začala proudit cédéčka z celého světa. Klasické vinylové desky nahradila zhruba ve třiadevadesátém, převálcovala magnetofonové kazety a odolala i ataku ambiciózních minidisků. V roce 2005 je ale začala porážet hudba v digitálním formátu mp3. Z českých domácností se počaly postupně vytrácet CD přehrávače a nahrazují je multifunkční počítače.

Porevoluční oživení trhu znamenalo, že se v hudbě zprvu prodávalo vše. V roce 1998 ale přišlo utlumení, čeští fanoušci jako by se muziky přesytili a přestali ji podporovat koupí nosičů a návštěvami koncertů. Cédéčka si lidé začali vypalovat a přiměli umělce k akci Kopírování zabíjí hudbu (2002). Nebyla ovšem úspěšná.

V roce 1990 vystoupili na Strahově v Praze Rolling Stones. Přišlo 150 tisíc diváků, kapela se spřátelila s Václavem Havlem a obrazně řečeno otevřela do Československa koncertní dveře. Později tu vystupovali Michael Jackson, Madonna, U2, Pink Floyd, Robbie Williams, Kylie Minogue a další hvězdy. V tomto ohledu drží Česko už dobrých deset let krok se světem. Navíc je u nás velmi mnoho letních festivalů. Na tak malou zemi porce vskutku rekordní.

Českým umělcům se však nedaří prosadit na západ od našich hranic. Jediný úspěch zaznamenala Markéta Irglová, která spolu s Irem Glenem Hansardem získala v roce 2008 Oscara za písničku Falling Slowly.