Hlavní obsah

Nový zákon upraví užití reklamní značky ve filmu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Postava v seriálu bude mít na sobě originál tričko Niké, na nohou originál adidasky, na ruce značkové hodinky Casio a pije plzeňské pivo. To je už dnes realita, kterou divák musí zkousnout. Ve filmech či seriálech českých televizí se objevují výrobky konkrétních značek, ale zatím na to nebyl zákon.

Článek

Tato „služba“ se v televizním průmyslu označuje jako product placement a televize, zejména komerční, jí vítají, protože jim zvedne příjmy z reklamy. Pokud se product placement dočká schválení, mohly by se konkrétní výrobky objevovat, ale jen jako přirozená součást děje, což nebude pro televizní výrobce žádný problém.

Počítá s tím novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, se kterou vláda vyslovila souhlas a poslala ji v těchto dnech do Sněmovny k projednání. Poslanci by se jí mohli zabývat na zářijové schůzi. Je navržena tak, aby mohla být schválena už v prvním čtení. Česká republika totiž musí směrnici přijmout, podle evropské legislativy, do prosince.

Divák by ale na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří cigarety, tabák a léky na předpis. Reklama nesmí být v pořadech pro děti a od takové reklamy mají být uchráněny zpravodajské a publicistické pořady.

Regulace internetu

Regulovat by se mělo i vysílání na internetu. Platit by pro něj měla stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize. Podle Evropské unie proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli spotřebitelé chráněni.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která dohlíží na televize a rádia, začne sledovat a regulovat i video na internetu. Při rozhodování by ale měla přihlížet k verdiktům komise, kterou si weboví vydavatelé ustavili.  

Reklama

Výběr článků

Načítám