Tato „služba“ se v televizním průmyslu označuje jako product placement a televize, zejména komerční, jí vítají, protože jim zvedne příjmy z reklamy. Pokud se product placement dočká schválení, mohly by se konkrétní výrobky objevovat, ale jen jako přirozená součást děje, což nebude pro televizní výrobce žádný problém.

Počítá s tím novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, se kterou vláda vyslovila souhlas a poslala ji v těchto dnech do Sněmovny k projednání. Poslanci by se jí mohli zabývat na zářijové schůzi. Je navržena tak, aby mohla být schválena už v prvním čtení. Česká republika totiž musí směrnici přijmout, podle evropské legislativy, do prosince.

Divák by ale na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří cigarety, tabák a léky na předpis. Reklama nesmí být v pořadech pro děti a od takové reklamy mají být uchráněny zpravodajské a publicistické pořady.

Regulace internetu

Regulovat by se mělo i vysílání na internetu. Platit by pro něj měla stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize. Podle Evropské unie proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli spotřebitelé chráněni.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která dohlíží na televize a rádia, začne sledovat a regulovat i video na internetu. Při rozhodování by ale měla přihlížet k verdiktům komise, kterou si weboví vydavatelé ustavili.