Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petra Malá Žikovská sdělila, že zatímco v roce 2007, kdy prodej hudebních příloh novin startoval, činila hodnota prodeje těchto CD zhruba 42 miliónů korun, loni se tržby prudce zvýšily na 183 miliónů korun.

"Je samozřejmé, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím," uvedla.

Příjmy z prodeje digitální hudby v roce 2008 vzrostly o 24,7 procenta na téměř 30 miliónů korun. "Podíl digitálních prodejů tedy dosáhl 8,7 procenta objemu prodeje fyzických nosičů oproti 5,4 procenta v roce 2007," podotkla šéfka české pobočky IFPI.

Naopak obrat z prodeje fyzických hudebních nosičů CD a DVD (bez příbalových CD) se loni meziročně snížil bezmála o 22 procent na 343,5 miliónu korun. Počet prodaných CD a DVD v kusech ale klesl pomalejším tempem o 14,8 procenta, protože jejich průměrná cena byla nižší.