Znalec z katedry skladby a dirigování ve svém posudku uvedl, že obě skladby jsou obyčejné, neobjevné a využívají "prvky dávno známé již odjinud". Ve dvou taktech se melodicky zcela shodují, v dalších několika taktech se liší jen nepatrně. Určité shody se ale podle něj dají vysledovat téměř ve všech popových písních, v projednávaném případě jsou pouze více nápadné.

"Skládání podobných písní je asi tak originální, jako když děcka staví věž z kostek," řekl. Znalec si vzpomněl, že podobnou melodii, jakou Kalousek použil v Chodím ulicí, už kdysi zpívala zpěvačka Jitka Zelenková.

V listopadu další jednání

Dodal, že k vytvoření obou skladeb byla potřeba určitá hudební zkušenost, populární hudba středního proudu je ale natolik přístupná, že tuto zkušenost má prakticky každý.

Podle znalce je nepravděpodobné, že by Helešic Kalouskovu píseň nikdy neslyšel. Je proto možné, že se mu "vloudila do podvědomí", avšak to se prý u hudebníků stává často. Znalec se domnívá, že Kalouskova a Helešicova píseň jsou zvukově i charakterově odlišné, skladby nepokládá za zaměnitelné.

Helešic, který se dnešního jednání na rozdíl od Kalouska osobně zúčastnil, už dříve tvrdil, že se při skládání In Da Yard inspiroval dětským rozpočítávadlem. Znalec to připustil, upozornil ale, že tato inspirace je patrná v té části skladby, o kterou se nevede spor.

Jednání bude pokračovat v listopadu, kdy soudce vyslechne dva svědky navržené Helešicem - profesora, se kterým údajně kytarista vznikající píseň In Da Yard konzultoval, a Kryštofa Michala, zpěváka kapely Support Lesbiens.