Hlavní obsah

Živé album ukazuje, že Deadline jsou na pódiu suverénní

Novinky, Alex Švamberk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Deadline udělali za několik své existence ohromující pokrok. Nadějná streetpunková parta dozrála, překročila omezující hranice žánru a začala vytvářet vlastní styl, do kterého zahrnula i ska a postupy nové vlny. Kapela není vyhnaná studiovými prášky, což ukazuje koncertní album We´re Taking Over.

Foto: Repro, Novinky

Obal živého alba Deadline

Článek

Deadline sice natočili několik zdařilých alb, prosadili se ale především díky koncertům. Kapela i zpěvačka Liz Rose oplývá energií, bez které je punk mrtvý, ale i naživo je její projev zcela suverénní. Vydání koncertního alba bylo proto logickým krokem. Připomíná jejich nejúspěšnější písně v podobě, jak je posluchači nejlépe znají - z pódií s patřičně nabroušenými kytarami Doudoua a Ryana Smithe i vypjatým projevem frontmanky.

Jádrem koncertu jsou přímočaré punkové vypalovačky Serious, This Girl nebo Taken For A Ride s výraznými refrény, v nichž je vše podřízeno drivu. Tempo dosahuje maxima v It Girl, kde Liz skoro přechází do rapu.

Nahrávka, která nebyla nijak upravována, ukazuje dobře sílu a tah kapely. Chybět nemůže ani Round The Corner s opakovanými výkřiky Riot, skladba ale ukazuje, že kapela nestaví jen na energii, ale nezapomíná na propracovanou stavbu písní, který nečiní potíže od sebe odlišit. Výtečná je zejména basová linka.

Ke konci alba dojde i na rychý ska punk Going Nowhere, ve kterém Liz nabídne úplně jinou polohu hlasu. A závěrečné The Way We Were s takřka písničkářským úvodem nabízí kontrast zběsilého tempa s uvolněným melodickým vokálem. Liz není jen punková shouterka. 

Temný post-punk

Album nyní už francouzsko-anglické party ukazuje také, jak se kapela během let proměnila a jak se rozšiřoval její záběr. Na úvod jsou zařazeny čtyři studiové nahrávky. Je mezi nimi i další ska We Are Not Americans, tentokrát mnohem uvolněnější s houpavou reggae mezihrou. Smell The Coffee sice začíná typickou punkovou figurou basy, ale zvuk kytary a figura bicích už má blíž k temnému těžkotonážnímu post punku. I v doméně rané Siouxsie se Liz daří, i když má odlišné pojetí a hlas. Rychlá titulní We´re Taking Over s pleskající basou ukazuje, nakolik se Deadline inspirují ohlasy rockabilly.

Právě rozšíření záběru plně ukázalo kvality zpěvačky Liz Rose, která není jen energická, ale má velký cit pro melodii. Bez nadsázky ji lze postavit po bok Chrissie Hyndeové z Pretenders.

Živý záznam je současně dobrým předkrmem před letním vystoupením Deadline na pražském Subculture festu, jenž se uskuteční o prvním srpnovém víkendu v areálu pražského koupaliště Džbán.

Deadline: We´re Taking Over, 47:18 I Used To Fuck People Like You In Prison / Maximum Underground

Reklama

Výběr článků

Načítám