V neděli 21. listopadu se v pražské Arše zase uskuteční koncert anglického kytaristy Freda Frithe, který na festivalu dostane cenu. Při této příležitosti bude promítnut jeho dokument o scéně improvizované hudby Step Across The Border, v němž hraje i s Ivou Bittovou a Pavlem Fajtem.

Frith si zahraje s Fajtem

Tento český bubeník bude jedním z hostů nedělního koncertu: "Budu hrát sólově i s Pavlem a taky s klarinetistkou Beth Custerovou a francouzským kytaristou Noëlem Akchotém," řekl Frith Právu a dodal. Těším se na to, protože si myslím, že je to velmi neobvyklá kombinace hudebníků. Pavel a já jsme spolu párkrát hráli v devadesátých letech a mně se líbí , jak hraje i jeho typický zvuk bubnů. Beth a já žijeme blízko sebe v Kalifornii, podílela se na některých mých skladbách a také jsme spolu improvizovali. Je to klarinetová virtuoska a velká skladatelka. S Noëlem jsem nehrál od té doby, co jsem spolu před více než deseti lety natočili desku, takže to všechno bude jedno ohromné reunion."

Celý program je stránkách festivalu MOFFOM

Beth Custerová se ale představí festivalovým divákům už v pátek, kdy se svým souborem doprovodí v kině Lucerna projekci sovětského němého filmu Moje babička.

"Každý z hudebníků je přiřazen některé postavě z filmu, takže se při hře na film díváme. Asi 85 procent hudby je napsaných, zbytek je improvizovaný," uvedla pro Právo ke svému přístupu Custerová, která má s hraním k filmům velké zkušenosti: "Od roku 1983 jsem členem Club Foot Orchestra a o čtyři roky později jsme začali skládat k němým filmům hudbu." 

Vysvětlila také, proč si vybrala avantgardní sovětský film, který byl padesát let v trezorech: "Chtěla jsem udělat hudbu k filmu, který není známý. Moje babička je velmi raritní snímek. V USA je jediná jeho kopie.

Letts připomíná The Clash a George Clintona

Mezi hosty je i dokumentarista Don Letts, který představí nejen své snímky o punkových The Clash  a o velmistrovi funku George Clintonovi Tales Of Dr. Funkenstein, ale také se v neděli 21. 10.  v Kino Café postaví ke gramofonům a zavzpomíná na své začátky DJ v punkovém klubu, klam se dostal jako prodavač v butiku.

"V polovině sedmdesátých let chodili lidé do obchodů jako do klubů, aby se tam setkávali," řekl právu Letts." Ke mě si nechodili jen kupovat retro oděvy, ale také si poslechnout hudbu, kterou jsem tam hrál - reggae. Líbil se jim zvuk basy. A tak jsem se stal DJ v klubu Roxy, což byl první punkový klub v Londýně. Protože v té době ještě nebyly v Anglii vydané žádné punkové desky, tak jsem hrál reggae."