Mimo klasické baletní kusy byly tentokrát na Baletu Gala zastoupeny i v Čechách méně známé choreografické rukopisy. Kompozici Kazimir's Colours italského choreografa Maura Bigonzettiho představili sólisté mnichovského a stuttgartského baletu Roberta Fernandes a Filip Barankiewicz.

Choreografii inspirovanou Erbenovou Kyticí Maurice Causeyho na zvukové efekty a hudbu Shenzou a Bioshere 2002 zatančila svérázná mladá sólistka z Nizozemského tanečního divadla z Haagu Natalia Horečná.

Z Nizozemského souboru vyšli i Václav Kuneš a Nataša Novotná. I v krátké ukázce z choreografie Bella Figura na hudbu Alesandra Marcella byl patrný Kyliánův vliv v odlišném přístupu k vnímání tanečního pohybu, estetické normě i formování těla zcela osobitým choreografickým jazykem.

Daria Klimentová a Jan-Erik Wickstrom

Vrcholné výkony předvedli sólistka Anglického národního baletu (ENB) v Londýně Daria Klimentová a Jan-Erik Wickstrom, dnes již sólista Švédského královského baletu: méně známou choreografii Dereka Deana, duet z Romea a Julie Sergeje Prokofjeva a snové Pas de deux z baletu Double Concerto Francise Poulenka v kompozici neoklasického tanečního stylu Christophera Hampsona.

Průzračnost čistoty, jasné linie a brilantnost provedení a neskutečných zvedaček v zosobnění zářící hvězdy, křehké Darii Klimentové vypovídaly o dokonalosti lidského počínání. Petr Zuska doplnil Balet Gala ukázkami z nedávné premiéry Mozartova Requiem a plesovou scénou z Romea a Julie v choreografii Yourije Vámose v provedení sólistů a sboru Baletu ND.

Jedinou ukázkou z klasického baletního dědictví byl duet Diany a Akteóna z baletu Esmeralda (hudba Cesare Pugni a Ricardo Drigo) v excelentním provedení Moniky Perego, donedávna sólistky ENB v Londýně, a Antona Bogeva ze Slovinského národního baletu.

Balet Gala Společnost Philip Morris Ballet Flower Award 14. 4. 2007 v Národním divadle v Praze