Objem reklamy chtěl zvýšit sociální demokrat Petr Rafaj (ČSSD). Navrhoval také, aby ČT použila 30 procent čistých výnosů z reklamy za rok 2008 na podporu digitalizace, 30 procent na správu a digitalizaci svého archivu a 30 procent na podporu českých filmů - do fondu kinematografie.

Návrh ale předložil jako přílepek v nesouvisející novele o kapitálových požadavcích na banky. Poslancům vadilo i to, že tak závažnou změnu neprojednal nejdřív odborný výbor a objevil se až při schůzi. "Skutečně bychom mohli napáchat více škody než užitku," varoval již minulý týden Petr Pleva z ODS. 

Digitální TV v nedohlednu, reklamu získají Nova a Prima

Jedno procento reklamy měla veřejnoprávní televize do konce loňského roku. Teprve od ledna klesl objem na půl procenta. Současně se ale od ledna zvýšil koncesionářský poplatek na 120 korun.

Reklama měla být omezena hlavně kvůli tomu, že měly přijít nové digitální televize, ale jejich nástup se zpozdil. [celá zpráva]

Kritici upozorňovali už minulý rok, že omezení reklamy na ČT povede jen k větším ziskům komerčních televizí. Prima a Nova se stávají dominantními na trhu a v konečném důsledku to asi zaplatí občané, protože vyšší cena za reklamu se může promítnout do ceny zboží.

Zadavatelé zaplatí ročně za reklamu v televizi celkově necelých devět miliard korun, z toho pět až šest miliard získává Nova, ČT měla loni zisk z reklamy jednu miliardu korun. Od roku 2008 má z ČT zmizet reklama úplně kromě velkých sportovních a kulturních akcí, kde je reklama součástí vysílacích práv.