„Praha je takovou výstavní skříní celé České republiky. Je pro nás prioritou, aby byl tento obraz možná co nejlepší,“ okomentoval policejní strategii uplynulého půlroku Ptáček. Docílit toho chce především prací policistů v civilu a využitím kamerového systému.

Za střety s tramvají může nepozornost

Mezi hlavními problémy uplynulého období zmiňuje pražská policie i nárůst počtu dopravních nehod s tramvají. Těch bylo oproti loňskému roku o 31 více a pět z nich skončilo smrtí.

Nejčastějším důvodem, proč k podobným nehodám dochází, je lidská nepozornost a spoléhání se na přednost chodce před vozidly. Roste ale i počet nehod, které zaviní řidiči tramvaje.

„Řada lidí má sluchátka, nevnímá své okolí a vejde přímo pod kola tramvaje. Řidič pak nemá šanci zabrzdit, “ vysvětluje Ptáček. Zároveň dodává, že policie má v plánu se této problematice intenzivněji věnovat v preventivních kampaních.

Statistika nehod tramvají DPP v období 2008 - 30. 4. 2018
rokpočet nehodzavinění řidičem tramvaje
zavinění cizího řidičesrážka TRAM s chodcem
20081441219105576
20091421225102191
20101432242104076
2011127917795969
2012128220494362
2013130220493882
2014139422699990
2015135919498499
20161353183102675
201715722311164111
do 30. 4. 20185188737729
Zdroj: DPP

Pražské policii v současné době chybí až 640 policistů, to je 10 % požadovaného stavu. Podle Ptáčka ale tento nedostatek žádný negativní vliv na bezpečnostní situaci v Praze mít nebude.