Ačkoliv původně vyšetřovatelé zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání obecného ohrožení, nakonec skončí řidička jen u přestupkové komise. Policisté dospěli k závěru, že neporušila žádnou z důležitých povinností, ale pouze zazmatkovala.

„Řidička vjela na přejezd v době, kdy mohla. V půlce cesty spustilo výstražné zvukové znamení jako předzvěst, že se blíží vlak.  Žena v tu chvíli z leknutí zastavila. Pak začala zmatkovat při startování. Když už byly závory dole, přemýšlela, že i z auta vyskočí. Nakonec se podařilo popojet aspoň o kousek,“ uvedla policistka Martina Korandová.

Motor se v úsporném režimu sám vypnul

Podle informací se jednalo o nové vozidlo, se kterým žena jezdila jen velmi krátce. Při zastavení motor v rámci úsporného režimu vypnul a řidička následně zpanikařila. „Já se k tomu vyjadřovat nechci,“ řekla na dotaz Práva a zavěsila telefon.

Nárazem byl poškozen také vlak

Nárazem byl poškozen také vlak.

FOTO: HZS Plzeňského kraje

Nehoda se stala na přejezdu přes dvoukolejnou trať z Plzně do Chebu. V Pendolinu tehdy cestovalo dvě stě pasažérů. Náraz poškodil čelo lokomotivy, u osobního vozu byla zcela zdemolovaná jeho zadní část. „Řidičce zachránilo život to, že její auto už bylo z velké části mimo koleje,“ poznamenala policejní mluvčí.

Drážní inspekce nehodu nešetřila. „Následky srážky nebyly zase tak vážné. Nikomu se dohromady nic nestalo a celková škoda byla 1,5 miliónu korun, z toho 720 tisíc na Pendolinu,“ uvedl její mluvčí Martin Drápala s tím, že inspekci nepříslušní zkoumat trestněprávní odpovědnost konkrétních osob. Podle něho v tomto případě prováděl šetření pouze dopravce a provozovatel dráhy.

Nejvážnější nehoda Pendolina s kolovým vozidlem je z roku 2015. Polský řidič kamiónu vjel na červenou na železniční přejezd u Studénky, kde jej uvěznily závory. Pendolino stačilo před srážkou, kterou nepřežili tři lidé, už jen zpomalit. Vlak se zastavil až o půl kilometru dál. Šoféra kamiónu poslal soud na osm a půl roku do vězení.