Článek souvisel s loňskou razií policie v kauzách kolem tehdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase (ODS) Jany Nagyové (Nečasové). Zpráva z loňského 18. června nazvaná „Razie proti kmotrům: K sejfům vede stopa od Rittigova muže najatého na černou práci” vyšla několik dní po této policejní akci, která zahrnovala i domovní prohlídku u Rittiga.

Text obsahoval mimo jiné informace o tom, že Rittig má utajenou firmu s podnikatelem Václavem Rybou, který mu sjednává schůzky, předává peníze či zprostředkovává užívání bankovních schránek. Zároveň uváděl, že policie při rozsáhlých prohlídkách sejfů, kanceláří a domů vycházela s vysokou pravděpodobností z odposlechů a sledování nejen Ryby, ale i Rittiga.

Lobbista popírá tvrzení, že by pro něj Ryba vykonával „špinavou práci”. Vadí mu také to, že jej článek spojil s milióny a zlatem zabavenými při razii.

Economia argumentuje mimo jiné tím, že autor článku postupoval podle zásad novinářské profese a informace si ověřil z několika zdrojů. Jeho hlavním pramenem prý bylo usnesení, jímž soud nařídil domovní prohlídky. Skutečnost, že podle pozdějších zjištění neměl Rittig se zabavenými penězi a zlatem nic společného, tak podle vydavatelství v tomto sporu nehraje roli.

V kauzách kolem současné Nečasovy manželky Nagyové čelí Rittig obvinění kvůli údajnému vyzrazování utajovaných zpráv z Bezpečnostní informační služby.