Srážce už nedokázal zabránit. Nákladní vlak před sebou vozidlo roloval dvě stě metrů, postupně odpadávaly jeho jednotlivé části, až z něj zůstala jen halda šrotu.
O svých pocitech při nehodě nechtěl mašinfíra hovořit.

„To nebudu rozebírat,“ řekl kategoricky. Událost byl ochotný popsat od okamžiku, kdy mnohatunový kolos po spuštění záchranného brzdného systému zastavil.

„Vyklonil jsem se z okénka a křičel jsem směrem ke kabině auta, která se utrhla od nápravy a ležela v poli kousek od kolejí. Z ní se ozval hlas, že je to oukej, že je všechno v pořádku,“ popisoval Mondek první okamžiky po karambolu. Jenže pak řidič z kabiny přestal komunikovat.

Zničený nákladní vůz před vlakem

Zničený nákladní vůz před vlakem.

FOTO: Patrik Biskup, Právo

„Napadlo mě, že třeba zkolaboval. Snažil jsem se vylézt z mašiny, ale dveře byly zablokované. Tak jsem se vysoukal ven bočním okýnkem a utíkal jsem ke kabině. Vypadala jako psí bouda, nebyla sice úplně zdemolovaná, ale vůbec jsem nepoznal, na jaké straně je volant,“ pokračoval strojvůdce.

Hledal mobil

Řidiče v kabině našel živého. „Lezl po čtyřech a říkal, že hledá mobilní telefon, aby mohl zavolat. Pomohl jsem mu ven a dovedl ho k silnici, kde už čekala záchranka.

Nejdřív se snažil jít sám, pak už jsem ho musel podpírat. Měl zakrvácenou celou hlavu. Cestou jsme si povídali o všem možném. O nehodě ale nepadlo ani slovo, nechtěl jsem ho ještě víc stresovat,“ uzavřel Mondek.

Kus ztrženého nákladního auta

Kus zdemolovaného nákladního auta.

FOTO: Patrik Biskup, Právo

Při 49letém řidiči skutečně stáli všichni svatí. Podle lékařů je už mimo ohrožení života. Vlak jel rychlostí přes 60 km/h, přičemž povolena je tam devadesátka.

„Souprava měla 18 vagónů naložených 1226 tunami dřeva,“ uvedl vrchní inspektor Správy železniční a dopravní cesty Richard Jandovský.

Policie potvrdila, že řidič náklaďáku nerespektoval výstražná světla. Zda je přehlédl, nebo zariskoval, zatím není jasné. Vyšetřovatelé ho zatím nevyslechli.