Hlavní obsah

Inspekce: Za hrozící srážku vlaků v Adamově může výpravčí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Blansko

Za hrozící srážku dvou vlaků v únoru na nádraží v Adamově na Blanensku je podle Drážní inspekce (DI) odpovědný výpravčí. Měl vypnout návěstidlo, jehož zelené světlo umožnilo vlaku EuroCity Gustav Klimt vjet na kolej, na níž již stál osobní vlak. Soupravy zastavily 50 metrů od sebe. Výpravčímu hrozí stíhání za obecné ohrožení.

Foto: Drážní inspekce

Vlaky ve stanici Adamov na Brněnsku od sebe zastavily 50 metrů.

Článek

"Čekali jsme na závěry inspekce. Od nich se bude odvíjet náš další postup," řekla policejní mluvčí Iva Šebková.

Do adamovské stanice vjel nejprve osobní vlak. Bezprostředně poté přijel ve stejném směru na stejnou kolej vlak EuroCity Gustav Klimt jedoucí ze Štýrského Hradce (Grazu) do Prahy. Jeho strojvedoucímu umožňovalo vjezd zelené světlo na signalizaci. Jel ale pomalu a stihl soupravu zastavit. Nikdo nebyl zraněn, škody nevznikly.

Výpravčí na nádraží měl mít podle inspektorů situaci pod kontrolou a signalizaci před příjezdem druhého vlaku vypnout tak, aby vlak zastavil před nádražím. Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal zdůraznil, že kvůli události bude nutné udělat technické změny.

Signalizace nyní pracuje tak, že zelené světlo, umožňující vjezd, se automaticky rozsvítí na trati na 180 vteřin. Po uplynutí této doby se zelené světlo zhasne. Nebezpečná situace vznikla právě kvůli tomu, že vlaky jely těsně za sebou a druhý z nich vjel na nádraží ještě před vypnutím signalizace. Buď bude třeba signalizaci nově nastavit tak, aby se po projetí vlaku sama vypnula, nebo ji bude muset vypínat výpravčí, uvedl k doporučením Drážní inspekce mluvčí.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám