Hlavní obsah

Provoz na trati mezi Olomoucí a Přerovem byl po nehodě vlaků zcela obnoven

Právo, Miloslav Hradil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Olomouc

Železničářům se podařilo v pondělí vpodvečer plně obnovit provoz na trati mezi Olomoucí a Přerovem na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou, který byl ochromen poté, co se v sobotu po poledni u hodolanského mostu poblíž hlavního nádraží Českých drah v Olomouci srazil nákladní vlak s posunující lokomotivou.

Foto: Miloslav Hradil, Právo

Při hrozivě vypadající kolizi nebyl naštěstí nikdo zraněn.

Článek

Více než čtyřiadvacet hodin po kolizi nemohly jezdit žádné vlaky mezi Olomoucí a Přerovem, dočasně byla na několik hodin zastavena doprava také na lokální trati z Olomouce na Prostějov. „Nehoda se naštěstí obešla bez zranění,“ řekl Právu policejní mluvčí Michal Pižurin.

„Do nákladního vlaku, který odjížděl z nádraží, z boku narazila lokomotiva posunující osobní vozy. Cestující v nich nebyli. Při kolizi vykolejila posunující lokomotiva, jeden osobní vůz a sedm vozů nákladního vlaku,“ informoval Právo náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Provoz na trati hlavního železničního koridoru mezi Olomoucí a Přerovem se podařilo částečně obnovit po jedné koleji v neděli odpoledne, večer pak byla pro motorové vlaky zprovozněna i druhá kolej. „Elektrický provoz byl na ní obnoven v pondělí krátce po 17. hodině,“ řekl Právu v úterý mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Vlaky zatím jezdí pomalu

Z preventivních důvodů tu však mohou vlaky jezdit zatím jen omezenou rychlostí 30 kilometrů v hodině. „Je to kvůli tomu, že zatím není funkční zabezpečovací a sdělovací zařízení. Jeho oprava potrvá pravděpodobně ještě několik dnů,“ uvedl Halla.

„Omezení rychlosti by nemělo mít výraznější vliv na jízdní řád,“ sdělila Právu mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Po dobu výluky jezdily vlaky dálkové dopravy odklonem přes Brno, Nezamyslice či Prostějov. Některé spoje včetně regionálních byly nahrazeny autobusovou dopravou.

Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce, celková škoda byla odhadnuta na 5,6 miliónu korun.

„Podle předběžných výsledků šetření měl nákladní vlak povolen odjezd ze stanice Olomouc hlavní nádraží maximální rychlostí 40 km/h, dle záznamů rychloměru jeho byla jeho rychlost v době srážky 36 až 38 kilometrů v hodině,“ konstatoval Kučera.

Inspektoři nyní podle něj zkoumají proč posunující lokomotiva nezastavila. „Na vině mohla být technická závada nebo chyba strojvedoucího,“ dodal náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám