Právu to potvrdil Jan Kučera z Drážní inspekce i mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

“Evidujeme tři takové události, kdy řidič neoprávněně vjel na trať, a jednu technickou závadu. Šlo o selhání lidského činitele. Řešit to ale nijak nebudeme, protože je to důkaz, že zabezpečovací zařízení funguje tak, jak má. To zabezpečovací zařízení by se dalo přirovnat například k pojistkám v bytě. Když selže lidský faktor, okamžitě se vypne napájení trati,” řekl Jan Kučera.

V září se řidiči "přehlédli" dvakrát

Mluvčí Dopravního podniku Míroslav Albrecht potvrdil, že všechny události dopravce nahlásil Drážní inspekci. Ve všech případech byli řidiči kázeňsky i finančně potrestaní.

“Ze čtyřech případů byla dvakrát na celé trati pouze jediná samotná tramvaj, ve druhou případech byla druhá tramvaj na opačném konci trati,” řekl Albrecht. První případ se odehrál v dubnu krátce poté, co bylo zabezpečovací zařízení zprovozněno, další událost dopravní podnik zaznamenal v červnu a další dvě v září.

Za tragickou srážku dvou tramvají, při které zemřeli tři lidé, byl letos v srpnu pravomocně odsouzen řidič tramvaje Petr Hroch. Původně sice dostal u Okresního soudu v Novém Jičíně tři roky vězení, ovšem proti rozsudku se odvolal jak obžalovaný, tak státní zástupce. Krajský soud v Ostravě pak Hrochovi trest o jeden rok zpřísnil.