Dvaačtyřicetiletý Hinterholzinger se při lednovém zahájení procesu omluvil pozůstalým za bolest, kterou jim tragédie způsobila. Jedním dechem však dodal, že vinu za neštěstí necítí. Je totiž přesvědčený, že k bočnímu střetu obou vozidel došlo v jeho jízdním pruhu.

Auto přesahovalo o půl metru do protisměru

Ze zajištěných stop podle státního zástupce Jindřicha Koželuha vyplývá, že levá část Hinterholzingerova vozidla přesahovala o zhruba půl metru dvojitou plnou čáru do protisměrného jízdního pruhu, ve kterém došlo ke střetu s plně obsazeným mikrobusem. Jeho osádka neměla šanci náraz přežít.

Tvrzení obžaloby potvrdili během druhého stání soudní znalci z oboru dopravy i policisté, kteří provedli ohledání na místě tragédie a později zpracovali protokol o dopravní nehodě.

Obhájce zpochybňoval místo srážky

„Není pochyb, kde došlo střetu vozu obžalovaného a dodávky,“ řekl před soudem vedoucí lounského dopravního inspektorátu Policie ČR Jiří Král. Právě deklarované místo srážky obou aut se obhájce obžalovaného Jiří Císař snažil zpochybnit.

Během 80ti minutové závěrečné řeči opakovaně zpochybnil způsob vyšetřování a správnost postupu policistů při provedení prvotních úkonů během ohledání místa havárie. Pro svého klienta žádal úplné zproštění obžaloby.

Neštěstí nepřežilo osm lidí

Státní zástupce konstatoval, že dostupné důkazy usvědčují obžalovaného a vyslovil lítost nad tím, že obžalovaný nepřiznal vinu.

Při nehodě zahynulo loni 13. února osm pracovníků postoloprtské firmy Ziki, kteří cestovali na noční směnu. Jejich mikrobus Ford Transit se bočně střetl s vozem Škoda Fabia Combi, kterou řídil obžalovaný. Náraz odhodil mikrobus pod kola protijedoucího kamionu. Nikdo z dodávky nepřežil. Řidič škodovky utrpěl lehké zranění, řidič kamionu se měsíc léčil s naraženým kolenem.