Z policejních statistik vyplývá, že každá osmá oběť dopravních nehod, je řidič motocyklu. Při kolizích nejčastěji umírají motorkáři ve věku od 25 do 34 let.

Doplácejí nejen na to, že na rozdíl od řidičů aut nejsou chráněni pevnou kapotou, ale také na to, že kvůli klesajícím cenám motocyklů si dnes může i mladý a nezkušený řidič pořídit extrémně silný stroj. Prodej nových motocyklů se v ČR za posledních deset let zvýšil na trojnásobek.

Na 1000 nehod motorek 39 mrtvých

Policisté dlouhodobě upozorňují na to, že závažnost nehod motocyklistů je mnohonásobně vyšší než u osobních automobilů. Například loni připadalo na 1000 nehod na motocyklu téměř 39 mrtvých, u automobilů to bylo zhruba šest mrtvých, u cyklistů 28.

Letos byl zatím pro motocyklisty nejtragičtější červen, kdy přišlo o život 21 z nich. Odborníci to přisuzují jarní "nerozježděnosti" řidičů, kteří po zimní přestávce znovu usedli na své stroje. Druhým nejtragičtějším měsícem je prozatím květen se 17 mrtvými. V dubnu zemřelo 13 lidí.

 foto: ČTK:. Kliknutím na graf jej zvětšíte.

Za loňský rok zemřelo při dopravních nehodách celkem 123 motocyklistů. O rok dřív jich zahynulo 95. Podle dříve zveřejněných údajů patří Česko v rámci Evropské unie k zemím, v nichž na miliardu ujetých kilometrů připadá nejvíce mrtvých motocyklistů.

Podle policistů na silnicích nejčastěji hřeší proti pravidlům překročením povolené rychlosti, nesprávným způsobem jízdy, nedáním přednosti v jízdě a zakrýváním své registrační značky. Odborníci soudí, že častou příčinou střetů motocyklů s osobními auty je obrovské zrychlení, které motocykl má. Často jej při předjíždění podcení nejen motorkář, ale i ostatní řidiči.