„V dopravním podniku je veřejným tajemstvím, že se na tom úseku tramvaje setkávaly velmi často. Vždycky se však řidiči uviděli a museli potom couvat. Teď akorát měli tu smůlu, že se kvůli zatáčce včas neviděli. Je to jednoznačně systémová chyba dopravního podniku. Dlouho se s tím nic nedělalo,“ řekl Právu zaměstnanec Dopravního podniku Ostrava (DPO), který nechtěl být jmenován.

Mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht podobné problémy nepotvrdil ani nevyloučil. „Nevylučuji, že se něco takového v minulosti mohlo stát. V současné době k tomu nemám žádné informace. Ale mohu říct, že nikdy nedošlo k nějaké vážné srážce, která by měla tak fatální následky,“ uvedl Albrecht.

Vyšetřovatel páteční tragické srážky Jaroslav Kornecki tvrdí, že pokud by se tyto spekulace ukázaly jako pravdivé a přihlásili by se i nějací svědci, měla by se tím policie zabývat.

„I kdyby ke srážce tramvají nedošlo, tak by i v tomto případě zřejmě byla naplněna skutková podstata obecného ohrožení a dopravní podnik byl tuto událost povinen oznámit,“ řekl s tím, že žádné takové poznatky o hrozícím střetu tramvají z minulosti nemá.

O neštěstí čtěte dále:
Ostravská tragédie na trati mezi Libercem a Jabloncem nehrozí
V Ostravě se čelně střetly tramvaje, tři lidé zemřeli
Řidiči ostravské tramvaje hrozí za obecné ohrožení 10 let vězení
Zranění z nehody tramvají jsou mimo ohrožení života
Řidič tramvaje zatím nebude obviněn, čeká se na posudek
Ostravský dopravní podnik modernizaci tragického úseku odkládal