Hlavní obsah

Marné čekání na termín očkování. Jak senior uvázl v nefunkčním systému

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

„Dřív umřu, než se dočkám vakcíny proti koronaviru,“ rozčílil se 85letý Vladimír Z. z Kutnohorska. Patří mezi seniory, kteří uvázli v problematickém rezervačním systému, aniž by dostali termín na očkování nebo se mohli opětovně zaregistrovat.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Článek

Pana Vladimíra, který kromě rizikového věku trpí i anginou pectoris, zaregistrovala dcera hned 15. ledna, kdy se registrační systém spustil. Termín pro podání první vakcíny byl stanoven na 2. února, druhou dávku očkovací látky měl dostat 23. února. Naočkován měl být v nemocnici v Kutné Hoře.

To platilo jen do 28. ledna, kdy jeho dceři přišel e-mail, že je očkování 2. února zrušené. O minutu později dorazil druhý e-mail s náhradním termínem stanoveným na 2. března. Za další minutu přišel další e-mail, který i tento náhradní termín zrušil. Potom přišly po minutách další dva e-maily, které informovaly o zrušení jak prvního termínu očkování (2. 2.), tak druhého (2. 3.).

Rezervační systém rozdal termíny, někteří senioři ale jeli na očkování zbytečně

Domácí

Dcera pana Vladimíra se poté každý den pokoušela získat pro svého otce náhradní termín. Byla ujištěna, že novou registraci dělat nemusí, protože platí ta stávající. Podle návodu šla na stránku rezervace, kde se vyplní číslo pojištěnce (rodné číslo pana Vladimíra) a PIN 2 kód. K nabídce nových termínů v kutnohorské nemocnici se ale nikdy nedostala. Vždy se jí objevila hláška v červeném rámečku: „Vámi zadané údaje jsou správné, ale prozatím se z důvodu snížených dodávek vakcín nemůžete rezervovat. Vyčkejte na SMS zprávu, která Vás upozorní na nově vypsané volné termíny. Děkujeme za pochopení.“

Systém ho nepustí tam ani zpět

Po třech týdnech marných pokusů získat termín se dcera pana Vladimíra obrátila přímo na nemocnici v Kutné Hoře, aby zjistila, zda se očkuje, nebo čeká na dodávky vakcín. Nemocnice očkuje už téměř dva týdny a pravidelně vypisuje nové očkovací termíny. Ty jsou už všechny obsazené, tudíž se musí čekat na další. Nemocnice potvrdila, že registrační systém dělá velké problémy.

Tvůrce rezervačního systému: Žádný kolaps nebyl, chyby jsme odstranili

Domácí

Pan Vladimír tedy uvázl uprostřed nefunkčního systému, z něhož se nelze dostat.

Nový termín nemá, systém mu tvrdí, že má čekat, až se začne očkovat, i když se dávno očkuje. Novou registraci ale nelze vytvořit, protože by byla okamžitě zrušena jako duplicitní.

Tak v Česku funguje nástroj, který má zemi vrátit k normálu.

Reklama

Výběr článků

Načítám