Hlavní obsah
Očkování proti koronaviru Foto: Agustin Marcarian, Reuters

České firmy dávají za očkování volno i peníze

Motivovat zaměstnance k očkování proti covidu-19 se snaží některé, především větší firmy. Nabízejí volné dny nebo finanční odměnu.

Očkování proti koronaviru Foto: Agustin Marcarian, Reuters
České firmy dávají za očkování volno i peníze

Například mladoboleslavská automobilka Škoda Auto nabídla každému pracovníkovi, který se nechal očkovat nebo absolvuje kompletní vakcinaci do konce září, až dva dny volna nebo body do interního programu benefitů v hodnotě 2000 korun.

Program je určen pro všechny kmenové i agenturní pracovníky. Kmenových zaměstnanců podniku je více než 30 tisíc, 3000 agenturních.

Už od května motivuje příspěvkem 3000 korun za očkování těžební společnost OKD, jež zaměstnává 2800 vlastních a zhruba 800 dodavatelských pracovníků.

Síť prodejen Lidl s více než 12 tisíci zaměstnanci zase v den očkování dává placené volno.

Vakcína a osvěta

„Mnohé firmy zaměstnance k očkování motivují už mnohem déle, než s tím přichází vláda, ať už pomocí volna, nebo nejrůznějších příspěvků a dalších benefitů,“ sdělila Právu ředitelka sekce zaměstnavatelské Svazu průmyslu a dopravy ČR Eva Martinicová.

Že to funguje, dokazuje podle ní i fakt, že proočkovanost hlavně ve velkých firmách je podle průzkumu svazu větší než v celé populaci. Podle ministerstva zdravotnictví je aktuálně plně naočkováno více než 45 procent populace.

V energetické společnosti ČEZ sice výhody očkovaným nenabízejí, ale proočkovanost ve firmě je vysoká.

„V současné době máme naočkováno alespoň jednou dávkou vakcíny 84 procent kritických zaměstnanců a 63 procent všech zaměstnanců Skupiny ČEZ v České republice, kterých je asi 23 tisíc,“ řekla Právu mluvčí ČEZ Alice Horáková.

Jiné firmy se snaží pracovníky přesvědčit osvětou nebo usnadněním přístupu k očkování.

„Uvažujeme o možnosti nabídnout našim zaměstnancům očkování přímo v prostorách banky a aktuálně k této možnosti zjišťujeme zájem ze strany samotných zaměstnanců,“ prohlásila Zuzana Filipová z tiskového oddělení Moneta Money Bank.

Kaufland zase spolupracuje s některými očkovacími centry a využil jejich nabídku na přednostní očkování zaměstnanců. „Interně také informujeme o možnosti očkování a vycházíme vstříc zaměstnancům s termínem očkování,“ sdělila Právu mluvčí Renata Maierl.

V prodejnách Albert proběhl vzdělávací online seminář s lékařem a expertem na tuto oblast, který odpovídal na otázky a vysvětlil souvislosti.

„Na prodejnách i distribučních centrech pak vycházíme lidem vstříc při plánování směn, aby mohli po očkování odpočívat,“ uvedl mluvčí Jiří Mareček.

Očkování co největšího počtu zaměstnanců chápe společnost innogy jako základní ochranu jednotlivých kolektivů, ale také jako zajištění kontinuity fungování firmy, pokud by došlo opět ke zhoršení epidemické situace.

„Na počátku léta jsme dělali pro zaměstnance malou interní osvětovou kampaň. Podle hlášení o návratech ze zahraničí odhadujeme, že už více než 60 procent zaměstnanců je očkováno,“ sdělil Právu mluvčí innogy ČR Martin Chalupský.

Naproti tomu velká většina firem oslovených Právem, například Geis, Sodexo, banky, jako Hello Bank nebo Komerční banka, sice slibuje zaměstnancům podporu v očkování nebo informace navíc, ale speciální benefity zatím nemá.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků