Hlavní obsah

Krajská telefonní infolinka stále nabízí pomoc s registrací k očkování

Novinky, Moravskoslezský kraj

Lidé, kteří nemají přístup k internetu nebo nejsou v práci s ním zběhlí, se stále mohou obrátit na krajskou infolinku. Na bezplatném telefonním čísle 800 720 210 jsou sedm dní v týdnu od 8 do 18 hodin k dispozici operátoři, kteří pomohou s registrací, ale i s rezervací termínu očkování.

Foto: Moravskoslezský kraj

Zaměstnanci krajského úřadu nabízí pomoc s registrací k očkování proti koronaviru

Článek

„Operátory této bezplatné telefonní linky jsou zaměstnanci krajského úřadu, kteří nabídli svou pomoc a na infolince jsou k dispozici nad rámec svých pracovních povinností. Střídá se jich celkem 52, na drátě jsou denně včetně sobot a nedělí, od osmi rána do šesti do večera. Od poloviny ledna, kdy byla linka zprovozněna, už vyřídili přes jedenáct tisíc hovorů. Tato linka je pro mnohé jedinou šancí, jak se k očkování přihlásit,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a dodal, že s rezervací termínů zájemcům pomáhají také praktičtí lékaři nebo některé obecní úřady.

„Získáním kolektivní imunity konečně nad koronavirem zvítězíme, proto je naší prioritou co nejrychleji proočkovat co nejvíce lidí. Zatím jsme ovšem odkázáni na množství vakcín, které máme k dispozici. Je nutné pohlídat, aby se k očkování dostali všichni, kteří mají o vakcínu zájem. Proto stále funguje naše telefonní linka, na kterou mohou zdarma volat všichni, kteří mají aktuálně na očkování nárok,“ sdělil hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Foto: Moravskoslezský kraj

Infolinka pomáhá lidem, kteří nemají přístup k internetu nebo nejsou v práci s ním zběhlí

Na krajskou linku se lidé také často obracejí s nejrůznějšími dotazy, například se snaží zjistit, zda je jejich aktuální zdravotní stav pro vakcinaci vhodný. Krajští úředníci je pak odkazují na odbornou konzultaci s lékařem. Pokud se lidé ptají na běžné záležitosti, které s očkováním souvisí, snaží se jim pomoci, například jim vyhledávají nejbližší očkovací místo. „Na linku lidé často volají s určitými obavami či rozladěním. Pandemie nám všem komplikuje život mnohem déle, než jsme čekali. Proto jsem velmi rád, že se našim operátorům daří zachovat vlídnost a trpělivost. Občas dostáváme od volajících zpětnou vazbu a poděkování, že jim ochota našich lidí pomohla a povzbudila je. Tato zkušenost je jistě cenná i pro zaměstnance hejtmanství. Bezprostředně se účastní boje s koronavirem a podle jejich slov cítí lidskou sounáležitost a soudržnost. Děkuji nejen těmto dobrovolníkům, ale také krajskému odboru podpory korporátního řízení a kontroly, který infolinku koordinuje,“ řekl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Tomáš Kotyza.

O své infolince Moravskoslezský kraj občany informuje průběžně, také prostřednictvím obecních úřadů a praktických lékařů. Informaci o lince předaly seniorům také krajské Senior Pointy.

Výběr článků

Načítám