Hlavní obsah

Kdy pneumatiky měnit?

Novinky, Matador

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Doporučenou hranicí na výměnu pneumatik je doba, kdy teplota klesne pod +7°C . Když je teplota pod 7 °C,letní pneumatika má tendenci zhoršovat své jízdní vlastnosti, tzn., že brzdná dráha letní pneumatiky při velmi nízkých teplotách na suché vozovce podstatně zaostává za zimní pneumatikou.

Článek

Porovnáním letní pneumatiky MP 42 Elite 2 společnosti Matador a zimní pneumatiky MP 59 Nordicca společnosti Matador na stejném vozidle a za stejných podmínek vychází kvantitativní rozdíl v brzdné dráze vozidla.

Při rychlosti 20 km/hod je rozdíl 3,86 m!To znamená,že se zkrátí brzdná dráha o 45%!A podotýkáme,že je to při rychlosti, kterou řidiči jezdí ve velmi výjimečných situacích! Při vyšších rychlostech se tento rozdíl zdvojnásobuje!

Je potřeba si uvědomit,že vozovka pokrytá ledem je 2x víc kluzčí než zasněžená vozovka,4x víc než mokrá a přibližně 8x víc než suchá..

Proč se mění vlastnosti letní pneumatiky při nízkých teplotách?

Především je to výrazný rozdíl v technologii výroby zimních pneumatik, u kterých se používá místo gumárenských sazí měkčí směs s výrazným obsahem siliky.Silika je vyrobená na bázi oxidu křemičitého,která tvrdne až při velmi nízkých teplotách (-30°C),čímž zabezpečuje lepší adhezi na sněhu a ledu.Tím se  dosahuje bezpečnější jízda.

Kromě toho je rozdíl v konstrukci zimní pneumatiky a řešení  dezenových prvků. Používá se dvojvrstevný  behun , který umožňuje optimální kontakt pláště s povrchem vozovky. Bohatě lamelované dezénové bloky zvyšují počet záběrových hran, čím zabezpečují lepší trakci na kluzkých povrchech.

Zimní pneumatika se vyznačuje hlubším dezénem,který zabezpečuje mnohem lepší přilnavost a trakci na  cestě.Podobně je to i s počtem drážek ,jejichž počet je všeobecne vyšší na zimní  pneumatice,což taky prospíva k vyšší přilnavosti na sněhu.

Všechny zimní pneumatiky MATADOR byly podrobeny zimnímu záběrovému testu  uskutečněnému v náročných severských podmínkách Kanady podle mezinárodní normy ASTM F - 1805. jejich kvalita a bezpečnost se neustále zlepšuje a kopíruje nejnovější trendy v gumárenské technologii. Příkladem toho je nejnovější pneumatika MP 59 Nordicca s novou 3D generací - prostorově tvarovaných lamel a full silikovou behúňovou    směsí HD SILICA,která přináší velmi nízký valivý odpor,zvýšení adheze a podstatné zvýšení životnosti. Inovace je i v designu bočnice,který je řešený novým plastickým způsobem a nabízí zákazníkovi prvky,které ho informují jak o průběhu životnosti,tak i o pozici pláště na vozidle.

Pro zimní sezónu 2005 je MP 59 Nordicca M+S vyráběná v prevedení T do 190 km/hod. a H do 210 km/ hod., taky v zesílené verzi XL 94 do 240 km/hod. Pneumatika Nordicca MP59 navazuje na výborné jméno zimních pneumatik MP 58 Silika, MP 56 Silika, či MP 55 Plus Silika,které jsou vyráběné v celém sortimentu.

Více na : www,matador.cz

Výběr článků

Načítám