Hlavní obsah

7 aktuálních trendů pro e-shopy na rok 2018 – aneb Jak vyřešit nedostatek pracovníků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zajímáte se o internetový prodej? Máte svůj e-shop, nebo teprve přemýšlíte o prodeji po internetu? Přesně pro Vás jsme připravili nejdůležitější zásady pro rok 2018.

Balení zboží by mělo být jednoduché a rychlé

Článek

1. Přizpůsobí se svému zákazníkovi

Náš zákazník, náš pán. To dá rozum. Pořádný e-shop se zákazníkovi přizpůsobí. Pozná, zda si jej prohlíží na maličké obrazovce telefonu nebo na obřím monitoru. Návštěvník se pak cítí jako doma a mnohem spíš se z něj stane zákazník. Zaměřte se na spokojenost zákazníků a hýčkejte si je.

2. Nedostatek pracovní síly – dá se to řešit lépe

E-shopy mnohdy pro stromy nevidí les. Co zabere při expedici nejvíc času? Nepřekvapivě balení zásilek. Přitom se to dá dělat tak jednoduše. Třeba s rychlouzavíracími krabicemi BALBOX Speed, které jsou složené za vteřinu. Při stejném počtu zaměstnanců s nimi zabalíte třikrát víc zásilek a ušetříte desítky tisíc korun ročně.

Efektivní logistika e-shopů stojí a padá s dobře zvolenými obaly

 3. Věří svým produktům…

… a nebojí se případných výměn zboží. Zákazníkovi je usnadňuje. Třeba tím, že k balíčku přiloží předplacený zpětný štítek. Nebo tím, že používá takové krabice, ve kterých zákazník zboží jen znovu zalepí připraveným lepícím páskem a zašle zpět. Zákazník pak z nákupu má skvělý dojem i v případě, že se napoprvé netrefil.

Efektivní logistika e-shopů stojí a padá s dobře zvolenými obaly

4. Aktivujte co nejvíce smyslů zákazníka

Jak vybíráme v kamenné prodejně? Skoro všemi smysly. Musíme se spoléhat jen na oči? Aktivujte co největší část mozkové kapacity. Fotografie, video nebo 3D obrázky řeknou více než tisíc slov. Správný e-shop se proto nebojí investovat do profesionálních forem prezentace.

5. Má dobře napsané texty

Podceňovat by ale neměl ani texty, na které většina podnikatelů zapomíná. Výstižné popisky produktů jsou přitom základ. Když k nim přidáte i blog, na kterém zákazník najde rady k výběru, nebo mu umožníte nahlédnout pod pokličku vaší firmy, získáte už vážně velký náskok před ostatními.

6. Má rychlou a autentickou zákaznickou podporu

Odpovědět na e-mail za tři dny stačilo naposledy v roce 2005. Zákazník dnes čeká, že si jej bude obchodník hýčkat a odpoví mu obratem. Očekává taky, že komunikace bude upřímná a psaná normálním jazykem. Nastavení firemních procesů nám v tento moment neumožňuje vaší žádosti vyhovět, to fakt nechce slyšet vůbec nikdo. Dalším trendem v komunikaci je být online s využitím chatu nebo videochatu.

7. Je připravený na nákupní horečku

Spousta obchodníků se děsí Vánoc. Chtějí sice vydělat, ale vědí, že se zase měsíc nevyspí. Dobrý obchodník se Vánoc nebojí. Je totiž dopředu připravený. Lépe zorganizuje sklad. Zrychlí balení objednávek. Najme brigádníka. Prostě z toho vytěží co nejvíc.

Pojďte posunout váš e-shop od dobrého ke skvělému. Rádi vám s tím pomůžeme. Třeba na našem e-shopu EObaly.cz, který všech 7 bodů bezpečně splňuje.

Výběr článků

Načítám