Známe to všichni. Když člověk něco chce, je na to schopen myslet dlouhé hodiny. A když člověk něco opravdu hodně chce, má pocit, že se bez dané věci už nikdy neobejde. Vědci z vídeňského Mezinárodního institutu pokušení a lákadel uskutečnili odborné šetření, jehož cílem bylo zjistit jediné: Existuje na světě věc, které nejde odolat?

Za tímto účelem sestrojil výzkumný tým tzv. simulátor neodolatelnosti. Unikátní přístroj dokáže přečíst neuronové vlnění, které vzniká v mozku ve chvíli, kdy vidíme předměty, vyvolávající pozitivní emoce. Simulátor neodolatelnosti tak umí přesně rozpoznat, čemu dokážeme odolat a čemu už nikoliv.


Akademické pracovníky překvapilo, jak si vedly tradiční symboly bohatství, luxusu a společenské prestiže. Položky jako auta, drahé kabelky, šperky nebo značkové oblečení se v hodnocení umístily překvapivě nízko. Ani populární obrázky štěňátek, miminek či koťátek nevzbudily předpokládaný úspěch.

Všechny bez výjimky však šokoval obrovský úspěch nové čokolády Milka Oreo, která obsadila první příčku neodolatelnosti. „Tato jemná kombinace sušenky a poctivé čokolády na mě působí dvojnásobně neodolatelně. Skočila bych pro ní i do jámy plné hladových divokých šelem,” prohlásila jedna z účastnic výzkumu.

„Trochu mě mrzí, že Milka Oreo porazila i můj oblíbený dortík Sacher, ale nedá se nic dělat, statistická čísla hovoří jasně,” dodává k tomu vedoucí výzkumného týmu Horst Mnamsch.

Tento článek je samozřejmě smyšlený, ale jestli vás pobavil, můžete zkusit vyhrát balík dvojnásobně neodolatelných tyčinek a čokolád Milka Oreo. Stačí navštívit aplikaci „Jak vzniká Milka Oreo“, zahrát si hopsací hru a vydat se na dobrodružnou cestu unikátní čokolády, lemovanou těmi nejlepšími přísadami. Milka Oreo – dvojnásobně neodolatelná.