První z nich se nachází na portálu Ráj Knih (www.rajknih.cz), kde je k nalezení obsáhlý e-shop s velkým výběrem elektronických knih včetně současných bestsellerů od Viewegha, Nesvadbové, Larssona, Urbaníkové, Baránka a dalších. Projekt Rájknih.cz je provozován na platformě Wooky, což je vlastní proprietární systém zajišťující distribuci e-knih ke koncovým zákazníkům s maximální úrovní ochrany autorských práv. Součástí platformy je aplikace Wooky, která plní funkci čtečky ve všech podporovaných  zařízeních a již brzy bude uvedena na trh i vlastní  hardwarová eInk čtečka Wooky.

Velkou změnou oproti letem předcházejícím bude zejména široký výběr atraktivních elektronických knih, což se daří plnit díky zajímavým smlouvám s největšími nakladateli v zemi a fakt, že jsme schopni tento obsah distribuovat přes rozlišné platformy, na kterých je možné knihy číst. Do nich spadá široká řada mobilů (iPhony, Androidy, Symbiany, Windows Mobile), tabletů (iPady a Androidy) či klasické počítače. Knihy také dokážeme zabezpečit proti elektronickému kopírování (tzv. DRM), což je důležitý požadavek ze strany vydavatelů“ říká Lukáš Novák  ze společnosti Wooky a.s..

Atraktivita elektronických knih spočívá nejen v tom, že je nosíte všude se svým tabletem či mobilním zařízením, ale také v menší ceně. Právě nyní probíhá na Rájknih.cz akce „březen – měsíc e-knihy“ – sleva až 70 % na vybrané bestsellery), než jaká je typická u knih tištěných.

E-knihy lákají i marketéry

V rámci elektronických knih vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy.  Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení, jehož součástí může být i proklik na webovou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo - možná zajímavější - reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma ke každému prodávanému titulu, a kterých si lidé stahují několikanásobně více za účelem seznámit se s e-knihou a vyzkoušet technické řešení

„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde,“ dodává Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v eknihách zprostředkovává Komerční bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele“ dodává.

David Šmahel z Komerční banky doplňuje: „Reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradiční formou zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem.“

V  Evropské unii a v západní civilizaci vůbec  patří Česko stále  k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet  knižních titulů.  Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.

Více zde  www.rajknih.cz