Bylo to asi příjemné bádání – vytvořili čtyři druhy různých čokoládových pralinek a dvě odlišné hudební melodie. Jednu pojali jako „jemnou“ hudbu, druhá měla mít „říz“.

„Chtěli jsme ukázat, jak spolu různé lidské smysly komunikují a jak chuť čokolády v kombinaci s různými písněmi může budit rozdílné emoce a aktivovat jiné chutě,“ tvrdí organizátoři akce The Sound of Chocolate (Zvuk čokolády), jednoho z vítězných projektů kampaně Make.Brussels na podporu kreativních aktivit v belgické metropoli. Pod vedením Felipa Reinosa Carvalha z lovaňské univerzity a s přispěním pracovníků Svobodné univerzity Brusel a profesora z Oxfordské univerzity a chocolatiéra Dominiquea Persoonea se sladkého experimentu zúčastnilo 116 osob.

Nejprve každý z ochutnávačů popsal, jaký dojem v něm zanechala konzumace zmíněných druhů pralinek sama o sobě. Pak vznikly čtyři skupiny. Tam každý dostal dvě identické laskominky se stejnou chutí. Při degustování ale poslouchal dvě rozdílné skladby.

Posluchači „jemné hudby“ popsali pralinky jako krémovější a sladší. Těm s „říznou“ muzikou připadla chuť hořčí a textura čokolády hrubší. Výsledky testu mají posloužit k tvorbě jedinečné bonboniéry, jež nabídne pralinky a výběr současné belgické hudby jako komplet unikátní smyslový zážitek. Inu, ať žije sladký marketing!