Program bez reklam je určený pro psí mazlíčky, kteří zůstávají sami doma, když jejich páníčci odejdou do práce. A má zmírnit jejich stres z dlouhé osamělosti i problémy vyplývající z toho, že jsou ponecháni celé hodiny bez dozoru.

DOGTV, propagovaný coby první televizní program svého druhu, zahájil vysílání 13. února jako součást nabídky kanálů zdarma na Cox Cable a Time Warner v San Diegu. Dostupný tak je pro zhruba 483.000 domácností v druhém největším kalifornském městě.

Obsah je šitý psům speciálně na míru. Dokonce i zvuky, barvy či úhel záběru jsou přizpůsobené tak, aby byly pro psy co nejpoutavější. A není žádné překvapení, že nejoblíbenějšími psími hvězdami jsou - jiní psi.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Pes sleduje televizní psí kanál

"Strašně rádi se dívají, jak jsou jiní psi aktivní na obrazovce, ale také na další zvířata," řekla Beke Lubeachová, která vede marketing DOGTV. Populární jsou podle ní například ptáci, opice a zebry.

Sledovanost kanálu nikdo neměří a Lubeachová odmítla zveřejnit údaje, které získává její marketingové oddělení. Uvedla ale, že 80 procent diváků - tedy páníčků, kteří program svým mazlíčkům zapnou - ladí stanici opakovaně.

Energičtější psi, kteří dříve jevili známky úzkosti, nyní vykazují pozitivní vývoj ke klidnějšímu chování.ředitelka útulku Sally Costellová

DOGTV se už stal stal velkým hitem v psím útulku na předměstí Escondido, kde ho ačali psům pouštět na několika televizích rozmístěných v prostorách útulku. A už tu prý zaznamenali pozitivní vliv na psy, kteří program mohli sledovat.

"Energičtější psi, kteří dříve jevili známky úzkosti, nyní vykazují pozitivní vývoj ke klidnějšímu chování, méně intenzivnímu štěkotu a dalším hlasovým projevům," řekla výkonná ředitelka útulku Sally Costellová. Ročně útulkem projde více než 5000 psů a nyní je jich tu 115.

Vysílání, které sestavila skupina izraelských odborníků, je založeno na stovkách hodin výzkumu toho, co psy v televizi nejvíc přitahuje a zajímá.