Snímky z vesmíru nabízí fascinující podívanou na bouři nad Afrikou

Novinky, Markéta Klánská

Houston

Pouze hrstka smrtelníků měla tu možnost vidět planetu Zemi v celé své kráse, možná právě proto záběry z vesmíru neustále tak fascinují. V tomto týdnu zveřejněné časosběrné video Mezinárodní vesmírné stanice ISS tento zájem jen utvrzuje. Jsou na něm totiž vidět blesky, jak nad Afrikou řádila bouře.

BEZ KOMENTÁŘE: Pohled z vesmíru na bouři nad AfrikouVideo: NASA

Posádka Expedice 30, která v současné době pobývá na jediné osídlené vesmírné stanici ISS, 29. prosince při průletu nad Afrikou pořídila jednotlivé snímky. Tým z Johnsonova vesmírného centra je posléze poskládal dohromady a vytvořil tak působivé video.

Zhruba 20minutová cesta nad africkým kontinentem začínala nad jihovýchodem Nigeru a pokračovala směrem k Mosambickému průlivu u Madagaskaru až nad Indický oceán. Po celou dobu ji zpestřovaly blesky, které prosvítaly skrz bouřkové mraky.

Na vlně Mléčné dráhy

Neméně zajímavý pak je i pohled na Mléčnou dráhu, která se od začátku videa objevuje jako mlhavý pás světla na obzoru. Podle údajů Mezinárodní vesmírné stanice lze v blízkosti Mléčné dráhy velmi slabě zahlédnout dokonce i kometu Lovejoy, která v polovině prosince překvapila odborníky, když přežila průlet kolem Slunce. [celá zpráva]

Působivá cesta nad bouřkovými mraky končí ve chvíli, kdy se za temným obzorem objevilo Slunce, což bylo podle uvedených údajů ve 21:14:09 GMT.