Šikovný letecký mechanik byl na palubě sobotního letu z Menorky do Glasgow, když pilot letu TCX964L aerolinek Thomas Cook oznámil, že bude odlet letadla zpožděn kvůli technickým potížím. Pasažérům dále oznámil, že pravděpodobně bude muset přiletět technik z Manchesteru, aby závadu opravil. Dodal, že to může zabrat až osm hodin.

Pasažér neváhal a řekl stevardovi, že je kvalifikovaný letecký mechanik a nabídl svou pomoc. Závadu vyřešil tak rychle, že letadlo nakonec přistálo v Glasgow se zpožděním pouhých 35 minut.

Mluvčí aerolinek uvedla, že společnost postupovala podle předpisů, důkladně zkontrolovala licenci muže, který se na opravu nabídl, a teprve poté její zaměstnanci umožnili pasažérovi na Boeingu 757-200 pracovat. Shodou okolností se ukázalo, že muž, který si přál zůstat v anonymitě, pracuje pro společnost Thomsonfly, která aerolinkám Thomas Cook provádí pravidelně údržbu letadel.

Technici létají z Británie běžně

"Když přišel zpět na palubu, dostalo se mu obrovského potlesku. Všichni mu byli vděční, jelikož nám ušetřil šest až osm hodin zpoždění. Na palubě bylo mnoho mladých rodin s malými dětmi, a tak si všichni jeho pomoci doopravdy vážili," uvedl 62letý Keith Lomax ze Stirlingu.

"Pasažéry by zřejmě čekalo značné zpoždění letu, kdyby se tu neobjevil ten muž. Nebyl tu v tu chvíli k dispozici žádný mechanik. Někdy se to tu stává, že sem musí přiletět technik z Velké Británie, aby pomohl problém odstranit," dodala mluvčí aerolinek.