Hlavní obsah

Severní Korea má první komerční reklamu, propaguje pivo

Novinky, Petra Konečná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do komunismem ovládané Severní Koreje vplul symbolicky kapitalismus. Vůbec poprvé se v televizním vysílání objevila ryze komerční reklama. Propagovaným produktem se stalo korejské pivo „Taedonqqanq Beer“. Téměř tříminutový spot nízké grafické kvality doprovázený jednoduchými tóny má Korejcům pomoci si uvědomit důležitost produktu, který umožňuje zmírnit stres a vést spokojený život.

Článek

Reklamní vysílání se poprvé objevilo ve čtvrtek. Na obrazovkách může divák spatřit tradiční sklenice, z nichž pivo přímo přetéká. Záběr na transportní pás plný lahví s nejnovějšími etiketami s hesly jako „Pýcha z Pchojngjangu“. Objeví se i obraz horníka, který po dobře vykonané práci dřímá v ruce zasloužený půllitr.

Podle propagátorů by se reklamy měly stát živou vodou, hnacím motorem a každodenní součástí běžného života průměrného Korejce.  

Severní Korea obnovila výrobu piva v roce 2000, kdy začala jednat s britskou společnosti Ushers. Korejský pivovar Taedonqqanq, nesoucí jméno podle místní řeky, vyrábí nasládlý ležák s mírně nahořklou chutí. 

Reklama

Výběr článků

Načítám