Hlavní obsah

Soběslavská škola chce podpořit výchovu řemeslníků

Právo, Vladimír Vácha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Střední škola řemeslná v Soběslavi chce zvrátit klesající zájem o některé učební obory a vrátit na trh práce šikovné řemeslníky.

Foto: Profimedia.cz

Když si žák může nový poznatek sám okamžitě vyzkoušet, mnohem lépe ho pochopí a zapamatuje si ho.

Článek

Žákům oboru opravář zemědělských strojů škola vybavila dílny novými technologickými zařízeními včetně diagnostiky závad zemědělských strojů a obdobně je tomu u budoucích elektrikářů. Těm a instalatérům nakoupila do dílen, jak Právu řekla ředitelka školy Darja Bártová, cvičné stěny, jakými v kraji zatím nedisponuje žádná jiná škola. Jedná se v podstatě o panel, na němž jsou upevněné nejrůznější prvky a armatury technických zařízení budov a prvky elektroinstalace.

Zkvalitnění teoretické výuky

„Nová zařízení významně zlepší teoretickou výuku. Když se žáci například učí, jak zapojit kotel, čerpadlo, klimatizaci nebo topení, mohou si to hned na panelu v praxi vyzkoušet,“ popsala stručně novinku ředitelka s tím, že na cvičných stěnách lze simulovat i různé závady a žáci si tak mohou vyzkoušet opravu jednotlivých zařízení.

Pomohly evropské dotace

Na modernizaci za 5,3 miliónu korun získala škola většinu potřebných peněz prostřednictvím evropské dotace, která pokryje 85 procent nákladů. Škola rovněž nově vybavila i tři dílny pro praktickou výuku zmíněného oboru opravář zemědělských strojů. V dílnách jsou nové kovářské výhně, kompresory, dílenské zvedáky, vyvažovačka kol, zouvačka pneumatik, svařovací poloautomat a traktor s návěsem.

Připravit absolventy pro praxi

„Od modernizace učeben pro praktickou výuku si slibujeme dvě věci. V prvé řadě chceme moderní výukou získat více žáků ke studiu řemesel. Zejména o obor elektrikář silnoproudu je malý zájem, a to i přesto, že o jeho absolventy je u firem velká poptávka. Usilujeme rovněž, aby od nás odcházeli absolventi, kteří nebudou pro zaměstnavatele v prvních měsících práce spíš břemenem nežli pomocí. Učit žáky jezdit dvacet let starým traktorem nebo pracovat se svařovacím zdrojem, který se už v praxi nepoužívá, nemá význam. Když mu něco vysvětlíme, zapomene to, když mu to ale současně i ukážeme a sám si to může okamžitě vyzkoušet, mnohem lépe pochopí a zapamatuje si to,“ shrnuje cíle školy ředitelka Bártová.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám