Na celkem dvanácti workshopech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Českých BudějovicíchÚstí nad Labem se v uplynulých týdnech zájemci – převážně studenti – seznámili s konceptem sociálního podnikání, jeho úspěšnými protagonisty i s mnoha dovednostmi nezbytnými pro zdárný rozjezd oboru.

Podnikat a pomáhat zároveň

„Těší nás, že mezi mladými lidmi roste zájem o to, jak podnikat a pomáhat zároveň. Letos na workshopy přišlo téměř 300 účastníků a musím říci, že někteří byli velice dobře připraveni. Padly už i konkrétní nápady, například systém na sdílení věcí, zahradní školka nebo kreativní využití průmyslového odpadu. Očekáváme proto, že letošní přihlášky budou velmi kvalitní a porota bude mít z čeho vybírat,“ říká za pořadatelský tým ze sítě Impact Hub Kristýna Bartoš.

Autoři nejlepších pěti projektů získají cenu 1 500 eur, pracovní zázemí v síti Impact Hub, vlastního mentora a možnost zúčastnit se letního akceleračního programu, na jehož konci se soutěží o dalších 1 500 eur. Kromě pěti vítězů vybraných odbornou porotou čeká stejné ocenění i na tým, který získá nejvíce hlasů ve veřejné anketě na internetu.

Nabízejí mladým cestu

„Ukazujeme mladým lidem další cestu, kterou se mohou vydat, když se rozhodují o své pracovní kariéře. Ať už je jim blízké téma lidských práv, životního prostředí, vzdělávání nebo třeba zdraví, mohou se mu věnovat skrze společensky prospěšné podnikání,“ vysvětluje zaměření soutěže její iniciátor v ČR a spoluzakladatel Impact Hubu Praha Petr Vítek. V minulosti v soutěži uspěl například projekt Pragulic, zaměstnávající lidi bez domova jako průvodce po Praze, nebo výroba designových výrobků z recyklovaného textilu FOREWEAR.

Soutěž Social Impact Award vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná v dalších osmi evropských zemích. Hlavním partnerem v ČR je Česká spořitelna. Iniciátorem na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem je Nadace ERSTE.