Z průzkumu společnosti CompuGroup Medical, který zpracovala agentura STEM/MARK navíc vyplynulo, že víc než polovina dotázaných má pocit, že stráví v čekárně hodně času.

Osobní návštěva vede

„Nejoblíbenější formou komunikace s lékaři je jednoznačně osobní návštěva, kterou preferuje až osm z deseti Čechů. Na druhém místě je telefonický kontakt nebo e-mail případně on-line komunikace“ vysvětluje Lenka Volfová, šéfka marketingu společnosti CompuGroup Medical Česká republika.

Lékaři jsou těžko dostupní

Téměř třetině Čechů vadí, že s lékařem mohou komunikovat jen v jeho ordinačních hodinách, přičemž polovina dotázaných považuje ordinační hodiny svého lékaře za příliš krátké. Větší polovina respondentů (56 %) si přitom stěžuje, že se svému lékaři nedovolá a musí volat opakovaně. Sedm s deseti respondentů pak má pocit, že ke svému lékaři často jezdí zbytečně.

Jsme citliví na ochranu svých dat

„Při komunikaci s lékařem je pro Čechy klíčová zejména ochrana osobních dat. On-line komunikaci by nejraději využili při kontaktu se svým praktickým lékařem, a to především pro objednání termínu návštěvy,“ komentuje výsledky průzkumu Volfová. „Možnost podívat se on-line na výsledky vyšetření je zajímavá až pro 62 % Čechů.“ dodává.

O zdravotní konzultace s lékařem on-line formou projevilo zájem až 44 % lidí, zejména u praktického lékaře a pediatra. Šest z deseti by také uvítalo možnost on-line objednání receptu na léky, které užívají dlouhodobě.