Tuto možnost nabízí v současnosti čím dál více společností, mezi nimi i obchodní řetězec Tesco. Jeho programy trvají zpravidla jeden rok. Během něj se mladí lidé seznamují s jednotlivými částmi společnosti, vyzkoušejí si práci manažerů, ale například i prodavačů či pokladních.

Baťův model všestranné připravenosti

Uvedený model může připomínat praxi Tomáše Bati, který byl pověstný svým zapálením pro firmu a znalostmi, díky nimž mohl nahradit kohokoliv ve výrobě i v prodeji.

„Chceme, aby absolventi naši společnost dokonale poznali, vyzkoušeli si různorodou práci a pochopili, jak to u nás funguje, co má které oddělení na starosti, ale také, jak náročná je práce na pokladnách či ve skladu a dokázali ji pak náležitě ocenit,“ říká Lenka Solaříková, manažerka vzdělávání, rozvoje a náboru společnosti Tesco Stores ČR a dodává:

„Chceme si vychovat schopné manažery. Proto je nutné, aby porozuměli i přáním a potřebám lidí na nižších pozicích, dokázali je respektovat a nebáli se přiložit ruce k práci.“

Zájem převyšuje nabídku

Promující studenti mají podle náborové manažerky o absolventské programy velký zájem.
„Zájem absolventů mnohanásobně převyšuje naši nabídku. Hlásit se k nám mohou mladí lidé, kteří ukončili jakýkoliv magisterský program maximálně před dvěma roky. Ti, kteří jsou přijati, mají možnost zrychleného kariérního růstu. Počítáme s nimi na manažerské pozice v hypermarketech, na ředitele obchodního domu či šéfy distribučních center,“ vypočítává Solaříková.