Podle průzkumu organizátorů soutěže Nápad roku a Jihomoravského inovačního centra (JIC), by přitom v roce 2012 mohl počet zájemců o podporu v začátcích podnikání vzrůst až o polovinu.

Se svou žádostí neuspěje každý

„Pro nás je klíčovým kritériem inovativnost produktu nebo služby, se kterým daná firma přichází. Kromě originality a zajímavosti nápadu se ale soustředíme také na připravenost projektu, hlavně na kvalitu podnikatelského plánu a potenciál pro další rozvoj firmy,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček.

Rostoucí zájem o inovativní podnikání potvrzují i organizátoři soutěže Vodafone Nápad roku 2012, která vybírá nejlepší podnikatelské záměry v Česku. Do pátého ročníku soutěže, který proběhl letos na jaře, se přihlásilo 156 projektů, což byl oproti loňsku nárůst o 60 procent.

„Vzrostl nejen počet přihlášených projektů, ale i jejich kvalita a konkurence mezi nápady tím letos byla velmi vysoká,“ doplňuje Martin Kešner, zakladatel soutěže Nápad roku.

Letos zvítězilo rychlé čtení

Uspět na trhu je však možné i s inovovaným pojetím již fungujících projektů, což dokazuje portál Turistika.cz, který vznikl v Technologickém centru v Hradci Králové a s téměř milionem návštěv měsíčně se dnes řadí mezi přední média zaměřená na cestovní ruch.

Příkladem praktického nápadu pro širokou veřejnost je pak aplikace pro výuku rychlejšího čtení Rozečti.se, jež letos vyhrála soutěž Vodafone Nápad roku 2012, a díky které může podle autorů projektu každý uživatel dosáhnout zvýšení rychlosti čtení o 100 i více procent.

Do průzkumu organizátorů soutěže Nápad roku a JIC se zapojilo celkem osm podnikatelských inkubátorů a inovačních center patřících mezi největší v České republice.