Kroměříž se z loňské druhé poloviny žebříčku letos posunula na první místo a stala se nejlepším městem pro podnikání Zlínského kraje.

Hanácké „Atény“

V rámci Zlínského kraje dosáhla také nejlepších výsledků v oblasti hodnotící pracovní trh. V ní se zohledňuje například míra nezaměstnanosti, výše průměrného platu či konkurence na pracovním trhu. Velmi dobře si Kroměříž vedla také v oblasti kvality lokality a cenových podmínek, kde se hodnotily mimo jiné ceny bytů, pozemků či výše poplatků uložených podnikatelům.

„Potenciál pro rozvoj našeho města je lokace přímo u dálnice, pro zaměstnavatele nižší průměrné mzdy a především vysoká kvalifikace místních lidí. Ne nadarmo se Kroměříži říkalo hanácké Atény,“ uvedla kroměřížská starostka Daniela Hebnarová (ODS).

O tři místa si proti loňsku polepšilo i v pořadí druhé město. Loni pátý Holešov získal letos druhé místo zejména za výsledky v oblasti pracovního trhu a cenových podmínek. V průzkumu mezi podnikateli Zlínského kraje se Holešov dokonce umístil první.

Na třetí místo z loňského šestého se vyšplhalo lázeňské město Luhačovice. To získalo dílčí prvenství v oblasti kvalita lokality, dobře si však vede i v oblasti kvality veřejné správy, pracovního trhu a podnikatelského prostředí.

Zlín bodoval ve veřejné správě

Partner výzkumu Eurovia CS také ocenil město s nadprůměrnými výsledky v některé z dílčích kategorií.

„Speciální ocenění za dobrý přístup veřejné správy udělujeme Zlínu za dobrý web z pohledu podnikatelů, za podporu veřejné dopravy a výsledky v testu elektronické komunikace,“ informoval Ivo Jurygáček, provozně-obchodní náměstek závodu Zlín Stavební skupiny Eurovia CS.

Vyhlášení celorepublikového žebříčku 227 obcí výzkumu Město pro byznys 2011 proběhne 24. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov.

Obce se ve výzkumu Město pro byznys hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do šesti oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, pracovní trh, kvalita veřejné správy, cenové podmínky a telefonický průzkum mezi podnikateli.