Jde o největší manažerskou soutěž na světě v oblasti strategie řízení společnosti. Vznikla v roce 1980 a v současné době je do ní zapojeno 31 států světa. V České republice právě startuje devátý  ročník, registrovat se mohou týmy vysokoškolských studentů i manažerů firem.

Každý z týmů soutěží na virtuálním trhu a je mu přidělena výrobní společnost, kterou musí dále rozvíjet s cílem dosáhnout nejvyšší ceny za akcii. Každá skupina, do které jsou týmy rozděleny, tvoří vlastní konkurenční prostředí. Obchoduje se na trzích EU, NAFTA a internetu.

„V soutěži jsme si vyzkoušeli prakticky všechny základní oblasti řízení podniku, tj. finanční řízení podniku, plánování, analyzování finanční situace, tvorba kalkulací, rozpočtů atd. Jelikož jsme již zkušenějším týmem, kdy každý ví o způsobu soutěže prakticky vše, zaměřili jsme na zefektivnění rozhodování v čase. Každý člen má na starosti danou oblast, trh a následně předkládá své návrhy, které jsou týmově diskutovány,“ říká výherce loňského ročníku soutěže Jiří Kostelecký.

Úspěch mělo dlouhodobé plánování

Soutěž probíhá ve 3 kolech a vítězové celonárodního kola jedou reprezentovat Českou republiku na mezinárodní finále, kde změří své síly se zástupci ostatních států světa. „Mezinárodní finále mi dalo možnost poznat nové místo a mladé lidi z celého světa. Co se týče soutěže, tak pro mě i náš tým bylo překvapením způsob vedení společnosti jinými týmy.

Ostatní týmy se zaměřily na krátkodobý úspěch společnosti, ačkoliv tím společnost v daném herním úseku zlikvidují. Zatímco v našich podmínkách uspějí týmy, které společnost stabilizují a připraví na dlouhodobou stabilní prosperitu,“ dodává Kostelecký.

Dalším lákadlem soutěže je možnost navázání spolupráce s prestižními firmami na českém trhu – tzv. patrony. Každý soutěžní tým si může vybrat svého patrona, který s ním v průběhu soutěže komunikuje a pořádá pro něj různé akce jako například návštěvy svých výrobních podniků, setkání s managementem, workshopy apod.

“Soutěž nám dává možnost setkat se a oslovit mladé talentované lidi, kteří rádi dělají něco navíc. Proto bychom i my chtěli udělat pro naše patronované týmy něco navíc a v letošním roce pro ně připravujeme workshop, který by se uskutečnil před samotným prvním kolem a byl by zaměřen na praktické zvládnutí celé soutěže,” říká zástupce společnosti Deloitte.

Generální partneři

Letošní ročník podpořili tito generální partneři: Deloitte, Microsoft, Skanska, Škoda Auto. Nejlepší týmy si mohou odnést i hodnotné ceny. Hlavní cenou je bezplatné studium MBA na Vysoké škole finanční a správní a další zajímavé ceny od partnerů. Největší odměnou však bude reprezentace České republiky na mezinárodním finále, které se v letošním roce uskuteční v Rusku.

Chcete-li si prověřit své manažerské schopnosti a položit základy své budoucí kariéře ve světě velkého businessu, může být soutěž Global Management Challenge tou pravou příležitostí právě pro Vás!