"Naše představa je okolo tisíce pracovních míst pro lidi se sníženou pracovní schopností," řekl Povšík. To je zhruba desetkrát více, než firma v současnosti na všech třech pracovištích dohromady nabízí.

"Ideální by také bylo, kdyby tato místa nebyla koncipována formou speciálních pracovišť, ale kdyby byla tato místa vytvářena přímo v normálních provozech," dodal odborářský předák.

Tento model již automobilka testuje. "V několika provozech už jsou tato místa vytvořena, uvidíme jak se osvědčí," řekl Pavel Hlaváč z oddělení personalistiky. V budoucnu by firma chtěla vytvořit tato pracovní místa, jež jsou fyzicky méně náročná, i v pobočných závodech v Kvasinách a Vrchlabí.

Nové chráněné pracoviště podpoří výrobu i logistiku

V pondělí otevřené pracoviště v mladoboleslavském závodě vzniklo v zrekonstruovaných prostorech. Je dosud největší, jeho rozloha je 1650 metrů čtverečních. "Pokud se něco takového realizuje v prostorách firmy, není to finančně tak náročné," dodal Hlaváč.

Práce v dílně je určena především pro zaměstnance, kteří nemohou dočasně vykonávat svou dosavadní činnost ze zdravotních důvodů. Mohou to být ale také senioři, těhotné ženy nebo samoživitelé. V nově otevřené dílně budou zaměstnanci zpracovávat obalový materiál pro útvar logistiky a připravovat díly pro výrobu.

Škoda Auto otevřela první chráněné pracoviště v roce 2006, druhé loni. Na všech třech pracovištích nyní pracuje asi 110 zaměstnanců. Firma celkem zaměstnává zhruba 27 000 lidí.