Podnikatelů, provozujících nějakou tu pizzerii, fastfood, kavárnu nebo jiný druh pohostinského zařízení je skutečně přemíra. Spokojeni by s tím mohli být zákazníci, kteří mohou díky konkurenčnímu boji teoreticky očekávat v každé restauraci skvělé služby. Tedy teoreticky… 

Podnikatelé už jsou z takové situace nadšeni méně, zvláště ti začínající. Nic jim totiž nezaručí, že si zákazníci najdou cestu i do jejich podniku. Proto se řada z nich začala orientovat na „menšinové“ zákazníky, například na vegetariány, kteří si zatím z mnoha podniků vybírat nemohou.

Obchody se daří dík zdravému životnímu stylu

Oblíbenost a s tím související prosperita vegetariánských restaurací je mimo jiné způsobena i moderním životním stylem, který hlásá udržovat se v co nejlepší tělesné i duševní kondici. To znamená nejen sportovat, ale mít  i dostatečný přísun zdravé stravy.  

Zejména pak ovoce a zeleniny, které díky dostatečnému obsahu různých vitamínů zvyšují nejen fyzickou, ale i psychickou odolnost lidského organismu. Ta je při zvládání dennodenního pracovního kolotoče – jenž je bohužel rovněž součástí moderního životního stylu – opravdu dost zapotřebí. Další, velmi nezanedbatelné plus vegetariánských restaurací je to, že jsou nekuřácké.  

Převážnou část klientů tvoří lidé úřednických profesí, v domácnosti nebo studenti. A z toho je zase většina žen, které jsou více zaměřeny na zdravou výživu. Muži si raději dávají klasické „hotovky,“ ale i oni se začínají pomalu, ale jistě stávat pravidelnými strávníky vegetariánských restaurací.