Lidé si většinou dopřávají k jídlu jen to, nač mají chuť, aniž by jim na mysl přišlo, že opulentní oběd, který právě konzumují, nemusí být úplně přesně to, co jejich tělo žádá. Po ránu do sebe často jen "hodí" šálek kávy, nepravidelně si najdou chvíli na oběd, ale o to častěji si dopřejí vydatnější jídla ve večerních hodinách. 

To je samozřejmě v naprostém rozporu s veškerými zásadami zdravé výživy, které doporučují jíst častěji, ale menší dávky jídla. Proto je dobré nespoléhat na to, co se vám kde podaří operativně během dne "ulovit".

Výživoví poradci proto doporučují vytvořit si v práci příruční spižírnu, nejlépe vybavenou cereáliemi, ovocem, zeleninou a neslazeným pitím. Z těchto zdrojů se dá i při plném pracovním nasazení doplnit potřebná energie a tekutiny. 

Cestování není synonymem nezdravého života

Ani v případě, že většinu své pracovní doby trávíte v automobilu, není nutno na správnou výživu rezignovat. U každé větší čerpací stanice už lze mezi chladícími pulty narazit na oázy se zdravými a přitom energeticky vydatnými poživatinami. Stejně tak padá i námitka, že nemáte čas ani možnost hledat "zeleninové koutky," protože se pohybujete jen mezi letištními halami a hotely. V hotelových menu i v letištních se pro zdravě se stravující lidí vždy něco najde. 

Hotely navíc často poskytují svým hostům možnost relaxu ve fitness centru nebo hotelovém bazénu. Nezapomínejte si tedy na služební cesty brát plavky a sportovní boty. A ač se to nezdá, výrazně pomůže i obyčejné švihadlo, které snadno přibalíte do zavazadla. Můžete si být jisti, že deset minut cvičení s ním v hotelovém pokoji vás hluboce uspí spolehlivěji, než vypití obsahu hotelového baru a hodiny apatického sledování televizního vysílání.

Konzumujte úměrně výdeji své energie

Vydatný oběd, s flákotou masa, hromadou knedlíků, zapitý dvěma pivy, "vydýchá" snadno organismus manuálně pracujícího člověka, hůře už ale trávicí systém jedince pracujícího spíše duševně. Ten si takovýmto stravováním zadělává na nadváhu.

Stále platí, že lidský organismus má nejraději lehkou stravu, to jest zeleninu, ovoce, cereálie a podobné poživatiny. A tím se doporučujeme řídit vždy, nejen na cestách.