Hlavní obsah

Je vám telefon pomocníkem nebo nástrojem zkázy?

Novinky, stk, Kariéra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Telefon je velmi dobrým pomocníkem manažera či podnikatele, ale může vaší kariéře také značně uškodit. Pokud totiž neovládnete umění správného telefonování, můžete během několika minut přijít o zakázku a klienta a navíc o sobě vytvoříte velmi nelichotivý dojem neotesaného burana. A ten se vyvrací se dosti obtížně.

Článek

Pamatujte na to, že při telefonování jste ochuzeni o neverbální vyjadřování, nemůžete s dotyčným navázat oční kontakt, nemůžete číst z jeho tváře. Takže na stylu vašeho slovního projevu záleží opravdu hodně. 

Na druhou stranu má telefonický kontakt i své výhody. Tak jako nevidíte vy jeho, nevidí on vás, takže můžete projednávat obchodní smlouvu zarostlý, ve špinavých montérkách, na horské túře nebo pod slunečníkem u moře a přitom tvrdit, že jste plně pracovně vytížen. Pokud ovšem nejste hrdým vlastníkem videotelefonu...

Zvonící telefon zvedněte co nejdříve, necháte-li jej vyzvánět dlouho, můžete vyvolat dojem lhostejnosti. Víte-li, že v následujících minutách na volajícího nebudete mít čas, raději se s ním domluvte na pozdějším termínu telefonátu. Vždy mluvte pomalu a srozumitelně, překotné nesrozumitelné drmolení moc důvěry nevyvolává. 

Je dobré hned na začátku telefonátu převzít iniciativu a směrovat volajícího k tomu, aby řekl rychle, jasně a stručně, proč volá, protože i když vás volající nevidí, vycítí, že se u jeho telefonátu například znuděně škrábete za uchem. Uvědomte si, že volající nemusí vědět, komu přesně volá. Mohl na vás dostat kontakt s tím, že "tady na tom čísle ti pomůžou." Takže při každém zvednutí telefonu se nejlépe ohlaste názvem firmy, poté svým jménem a pozdravte. Nejhorší, co můžete udělat, je, že do telefonu vybafnete "Haló" nebo do sluchátka jen funíte a čekáte, co vypadne z toho druhého. 

Pokud se stane, že se z telefonu ozve zuřivý ryk rozzlobeného klienta, v žádném případě se nenechte "vytočit," natož abyste se na klienta rozeřvali také. Jednejte s ním klidně a věcně a  pokud se nehodlá uklidnit, zkuste se s ním domluvit na pozdějším telefonátu - nejlépe až na druhý den. Do té doby se snad vychladne. A vy máte spoustu času se připravit na to, co mu skutečně fundovaně odpovíte.

Reklama

Výběr článků

Načítám