Generální ředitel Microsoftu Steve Ballmer prezentoval v New Yorku přepracovaný kancelářský balík pod názvem Office 365, který zahrnuje aplikace Outlook, Excel nebo SharePoint. Firma již několik let nabízí firemním zákazníkům některé programy Office, zejména e-mailový program Outlook. Loni Microsoft uvedl na trh omezenou bezplatnou verzi pro individuální uživatele osobních počítačů.

Microsoft se expanzí svého softwaru přes internet snaží vyrovnat s náporem Googlu, který mu levnějšími alternativami různých aplikací ubírá zatím malé, ale znepokojující procento firemních klientů. Firmy i další uživatelé stále více využívají cloud computing, protože je to pro ně pohodlnější a levnější.

Akcie Microsoftu v pondělí vzrostly o 3,7 procenta a v úterý přidaly další necelé procento, zčásti díky nadějím, že firma rozšíří svou dominanci v počítačovém softwaru přes internet a v konečném důsledku jí to posílí ziskovost. "Staví to Microsoft do lepší pozice, než v jaké byl. Nyní má firma široký produkt, který může snadněji prodávat," řekl agentuře Reuters analytik výzkumné firmy Gartner Michael Silver.

Trh pro softwarové služby na webu výrazně roste, což je pro Microsoft, jehož podnikatelský model se posledních 20 let zakládal na nabídce drahých softwarových aplikací pro individuální počítače, velká výzva. Firma bude nyní účtovat jednomu uživateli od dvou dolarů měsíčně za základní e-mailový servis po 27 dolarů měsíčně za kompletní nabídku. Google si účtuje za produkt Google Apps s e-mailem, kalendáři, textovým procesorem a dalšími aplikacemi 50 dolarů ročně na uživatele.