V USA bude přístroje společnosti Xiaomi nabízet operátor US Mobile. „Jsme nadšení, že můžeme nabídnout kompletní nabídku smartphonů společnosti Xiaomi a poskytnout tak zákazníkům přístup k výjimečným zařízením, která doposud nebyla na našem trhu dostupná,“ uvedl šéf US Mobile Ahmed Khattak pro server BBC.

Zda se čínskému výrobci podaří dobýt americký trh, kde se zatím o první příčky perou společnosti Apple a Samsung, ukáže až čas. Jisté je nicméně to, že v domovské Číně se mu to již povedlo.

Podle odhadů analytické společnosti Canalys z loňského roku je Xiaomi v Číně v počtu prodaných přístrojů naprostou jedničkou s podílem 15,9 procenta. Na tohoto výrobce se však dotahuje další čínský podnik – Huawei (15,7 %).

Applu chybí levné mobily

Americkému Applu patří v říši středu až třetí příčka (12,2 %). Ještě na začátku roku 2015 držely chytré telefony s logem nakousnutého jablka první místo mezi nejprodávanějšími značkami v Číně. Pozice Applu nicméně není tak jednoduchá, protože nenabízí tak širokou škálu mobilů jako konkurence, levné přístroje chybí v portfoliu této firmy úplně.

A právě to by mohlo čínské společnosti Xiaomi značně pomoci. Použít se totiž bude snažit v USA stejnou taktiku jako v jiných částech světa. Firma poráží konkurenci především neskutečným poměrem cena/výkon.

Například špičkový model Xiaomi Mi4 patřil v době uvedení na trh k těm nejvýkonnějším smartphonům na světě. Prodával se ale o polovinu levněji než zavedená konkurence. [celá zpráva]