BlackBerry, původně známé jako Research In Motion, se stejně jako řada jiných výrobců nechalo strhnout vlnou velkých dotykových obrazovek. Několik vlastních modelů představilo také, letos v květnu například model Z3, který lákal především atraktivní cenou pohybující se v přepočtu okolo čtyř tisíc korun. [celá zpráva]

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Prezentace BlackBerry Z3 v Jakartě

zdroj: Reuters

Ani to firmě ale nepřineslo větší úspěch a svého času jeden z nejpopulárnějších výrobců mobilů s více než 50% podílem na americkém trhu se dokonce přestal objevovat v tabulkách nejúspěšnějších prodejců. V polovině roku dokonce podnik bojoval o své přežití, zvažoval se i prodej mobilní divize. [celá zpráva]

Ambice kanadského podniku na návrat na vrchol však přes všechny překážky neochladly, ba naopak. Nejnovější model BlackBerry Classic jde zcela proti trhu a vrací se ke svým kořenům, díky kterým se koneckonců tento výrobce těšil tak velké popularitě.

Generální ředitel společnosti BlackBerry John Chen ukazuje nový model Classic.

Generální ředitel společnosti BlackBerry John Chen ukazuje nový model Classic.

FOTO: Brendan Mcdermid, Reuters

V době, kdy všichni sázejí na velké dotykové displeje, model Classic láká na plnohodnotnou klávesnici s rozložením QWERTY, tedy stejnou, jakou nabízejí například i klasické notebooky. Pochopitelně ale v menším vydání.

Klávesnici doplňuje 3,5palcový dotykový panel s rozlišením 720 x 720 obrazových bodů. Do vínku novinka dále dostala dvoujádrový procesor Qualcomm taktovaný na 1,5 GHz, 2 GB operační paměti, 16GB úložný prostor, slot na paměťové karty a 8Mpx fotoaparát. Vše tradičně pracuje přímo pod operačním systémem BlackBerry, konkrétně ve verzi 10.3.1.

BlackBerry Classic

BlackBerry Classic

FOTO: Brendan Mcdermid, Reuters

„Spousta lidé tvrdí, že Classic je snaha vyhovět loajálním zákazníkům. A mají naprostou pravdu,“ prohlásil při odhalení novinky John Chen, generální ředitel společnosti BlackBerry. Připomněl také, že to byl v roce 1999 právě jejich model RIM 950, který naučil lidi používat e-mail v mobilu a v podstatě proměnil do té doby pouze menší verzi „pevných linek“ na skutečnou pracovní stanici do kapsy.

BlackBerry Classic je v současnosti v prodeji v USA a domovské Kanadě, v dohledné době se však počítá i s dostupností na dalších trzích. Zájemci za novinku zaplatí 449 dolarů, tedy zhruba 10 000 Kč.

Generální ředitel společnosti BlackBerry John Chen ukazuje nový model Classic.

Generální ředitel společnosti BlackBerry John Chen ukazuje nový model Classic.

FOTO: Brendan Mcdermid, Reuters