„Zákazníci s aktuální hodnotou kreditu pod 50 Kč si nově mohou dalších 50 Kč vypůjčit. Nový kredit jim je po objednávce připsán okamžitě, poplatek za využití služby je 5 Kč. Novou službu, kterou Vodafone staví na důvěře vůči zákazníkům, lze po každém splacení opakovaně využít. Zákazník se ale vždy sám rozhodne, zda o vstřícnou nabídku bude mít zájem,“ uvedla Adéla Konopková z tiskového oddělení operátora.

Službu, která má vzor v zahraničních pobočkách Vodafonu, mohou využít zákazníci, kteří jsou u operátora alespoň tři měsíce. Dále dobili kredit v hodnotě minimálně 500 Kč a jejich zůstatek je nižší než 50 Kč.

„Služba jim je automaticky nabídnuta vždy, když chtějí uskutečnit hlasový hovor. Nabídku stačí pouze potvrdit, není nutné volat na zákaznickou linku. Samozřejmostí je i možnost Kredit poslední záchrany aktivovat v aplikaci Můj Vodafone, odeslat bezplatnou SMS ve tvaru KPZ 50 na číslo 7700, nebo od 21. listopadu využít internetovou Samoobsluhu,“ konstatovala Konopková.

Pětikorunový poplatek za aktivaci se společně s vypůjčenou částkou automaticky strhne při dalším dobití kreditu.

U O2 je služba zadarmo

Podobnou službu nabízí již od roku 2010 také konkurenční společnost O2. Se službou Rezerva si zákazníci předplacenek mohou vypůjčit však pouze 30 Kč, a to v případě, že se jejich kredit pohybuje od –20 do 20 Kč.

Předplacenou kartu je nutné mít u operátora alespoň půl roku a během posledních dvou měsíců dobít kredit ve výši minimálně 200 Kč. Pokud bude dlužná částka vrácena, tedy bude dobit kredit, během jednoho týdne, je služba zcela zdarma. V ostatních případech je stržen poplatek pět korun.

Vyzrát na docházející kredit se snaží také T-Mobile, a to prostřednictvím služby Zavolej mi zpátky. Pokud se budete snažit uskutečnit hovor s nedostatečným zůstatkem na předplacence, můžete na dané číslo zdarma odeslat SMS zprávu s žádostí o zpětné zavolání.