Motorolu koupil v květnu 2012 za 12,4 miliardy dolarů Google, což byla nejdražší akvizice v jeho 15leté historii. Motorola ale nezastavila propad a od té doby přišla o téměř dvě miliardy dolarů. Počet jejích zaměstnanců klesl z 20 000 na 3800.

Čínský výrobce počítačů získává spolu s firmou také okolo 2000 patentů Motoroly. Naprostou většinu ze zhruba 20 000 patentů, včetně těch, které poskytují právní krytí pro masově používaný operační systém Android, si však původní majitel ponechává. Právě získání strategicky cenných patentů bylo podle analytiků pro Google důvodem k převzetí Motoroly.

Motorola se zatím marně snaží vrátit zpět mezi přední světové výrobce mobilních telefonů, kde nyní dominuje Apple a jihokorejský Samsung. Na trhu chytrých telefonů je nyní díky nástupu dalších asijských výrobců silná konkurence. Společnost, jejímž posledním velkým hitem byl model Razr z roku 2004, tedy před nástupem iPhonů, loni přišla s novou řadou chytrých telefonů Moto.

Světová jednička na počítačové scéně

Lenovo vykročila na globální scénu v roce 2005, kdy koupila divizi osobních počítačů společnosti IBM, a v tomto sektoru se loni stala světovou jedničkou. Minulý týden byla oznámena velká akvizice divize IBM zaměřené na levné servery x86. Zaplatí za ni 2,3 miliardy dolarů, přičemž část transakce bude hrazena v akciích čínského podniku. [celá zpráva]

Lenovo se zabývá také výrobou chytrých telefonů. Na snímku je vidět aktuálně nabízený model LePhone, který se těší popularitě na čínském trhu.

Lenovo se již několik let zabývá také výrobou chytrých telefonů. Na snímku je vidět aktuálně nabízený model LePhone, který se těší popularitě na čínském trhu.

FOTO: Lenovo

V minulých letech ale Lenovo expandovala i na poli mobilních telefonů a tabletů, i když hlavně na domácím trhu. Koupě Motoroly umožní Lenovu přímo konkurovat firmě Apple na jejím domácím trhu v USA.

Lenovo bude spolu s Applem jedinou velkou technologickou společností s globální výrobou osobních počítačů, mobilních telefonů a tabletů; to jí umožní nabízet firemním zákazníkům nákupy všech těchto zařízení pod jednou střechou, řekl agentuře AP analytik Frank Gillet z firmy Forrester Research. "Použít značku Motorola jako předtím značku IBM ThinkPad k získání důvěryhodnosti a přístupu na klíčové trhy dává hodně velký smysl," dodal Gillet.